آموزش تشریفات رسمی
تیتر روزنامه های مهم دنیا
چالش خبر
قیمت لحظه ای طلا و دلار
بورس اوراق بهادار
پشت پرده اصلی استعفای سعد حریری :: سهام بلاگ

سهام بلاگ

اطلاعات مفید بورسی

سهام بلاگ

اطلاعات مفید بورسی

سهام بلاگ

اطلاعات اقتصادی-بورسی-قوانین و مقررات مبادلات سهام-اخبار مهم از بزرگان علم اقتصاد دنیا و کار آفرینان برتر

طبقه بندی موضوعی

پشت پرده اصلی استعفای سعد حریری

به گزارش افکارنیوز،  سعد حریری نخست وزیر لبنان از سمت خود استعفا داده و این مساله نشان می دهد دست‌هایی پشت پرده خواهان استعفای وی از نخست وزیری لبنان بودند.

سعد حریری اخیرا چندین مرتبه به عربستان سفر کرده و با مقامات سعودی دیدار کرده است و در این دیدارها سعودی ها وی را مجبور به استعفا کرده اند.

اینکه آل سعود خواستار برکناری سعد حریری شده بدین دلیل است که وی حتی با وجود اختلافاتی که با حزب الله دارد اعلام کرده بود که  اختلافات را کنار می گذارد و با شرکای خود در لبنان، با شرکای ملّی خود، حتّی با حزب الله همکاری خواهد کرد. با وجود اینکه می گفت با حزب الله اختلاف دارد، گفته بود این اختلافات را کنار خواهد گذاشت، چرا که به دنبال ثبات در لبنان است.

این مساله اصلا به مذاق سعودی ها خوش نیامده زیرا  سیاست های عربستان در منطقه با تمام پول های که خرج کرده در مقابل خط مقاومت شکست خورده و باعث شده به شدت عصبانی باشند.

از سوی دیگر سعودی ها خواهان هرج و مرج در منطقه هستند و نمی توانند ثبات و وحدت یک ملت را ببینند زیرا در صورت آرامش منطقه دیگر جایی برای همپیمانان عربستان یعنی رژیم صهیونیستی و آمریکا نخواهد بود.

همین دو دلیل کافی است تا عربستانی ها خواستار کناره گیری حریری شوند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی