آموزش تشریفات رسمی
تیتر روزنامه های مهم دنیا
چالش خبر
قیمت لحظه ای طلا و دلار
بورس اوراق بهادار
توسعه بورس کالا گامی بزرگ در مسیر شفافیت اقتصادی است :: سهام بلاگ

سهام بلاگ

اطلاعات مفید بورسی

سهام بلاگ

اطلاعات مفید بورسی

سهام بلاگ

اطلاعات اقتصادی-بورسی-قوانین و مقررات مبادلات سهام-اخبار مهم از بزرگان علم اقتصاد دنیا و کار آفرینان برتر

طبقه بندی موضوعی

توسعه بورس کالا گامی بزرگ در مسیر شفافیت اقتصادی است

على گل‌مرادى در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم گفت: به دلایل مختلف داخلی و‌ خارجی، با نوسان قیمت کالاها مواجه هستیم که مسوولان سیاست‌گذار با استفاده از تمرکز معاملات در بورس کالا می‌توانند روند کنونی معاملات و قیمت ها و همچنین برآورد از میزان نیاز آینده را تحلیل و اقدام کنند.

عضو کمیسیون انرژى مجلس اظهار داشت: به طور حتم سیستم و ساختارهایى مانند بورس کالا در ایجاد شفافیت، رقابت سالم، توسعه و رونق کسب و کار نقش ارزنده و به سزایى را بر عهده دارد و در این موضوع به هیچ عنوان جاى تردیدى وجود ندارد.

وی با بیان اینکه بورس کالا در بسیارى از سیستم ها و ساز و کارها نقش مثبتى را در عرصه هاى مختلف ایفا مى کند، افزود: بورس کالا علاوه بر اثرگذاری در حوزه شفافیت، انحصار در تولید و عرضه را کمرنگ‌می کند زیرا اگر یک‌ محصول انحصاری قرار باشد در فضایی غیرشفاف عرضه و معامله، شرایط بازار آن کالا بدون شک‌ملتهب می شود.

گل‌مرادى اظهار داشت: همچنین با استفاده از آمارهای بورس کالا، می توان زمینه تولید کالاهاى مشابه یا عرضه محصولات وارداتی در بورس را فراهم کرد تا مسیر افزایش کیفیت و متعادل کردن قیمت کالاها هموار شود.

عضو کمیسیون انرژى مجلس تاکید کرد: بازارها در دوران راه اندازى بورس کالا نسبت به معاملاتى که قبل از راه اندازى بورس کالا انجام مى شد قابل مقایسه نیست، زمانى که فعالیت ها براساس سیستم مدرن و شفاف در حال حرکت است فعالیت های غیرشفاف و زیرزمینی به حداقل می رسد و این مهم با ایجاد بورس کالا رقم خورد.

گل‌مرادى به مزایاى تمرکز بر اقتصاد بازار تاکید و بیان کرد: اگر به دنبال موفقیت در حوزه اقتصادى هستیم باید به سمت واقعی شدن قیمت و اقتصاد بازار در حرکت باشیم، در این بین به موازات این اقدام، باید تلاش هایى جهت توانمندسازى قشر ضعیف و آسیب پذیر کشور صورت گیرد تا بدون زیر پا گذاشتن اصول اقتصادی از تولید و مردم میز حمایت کرد.

نظرات  (۲)

یک ایده پول ساز میتونه سرمایه گذاری در بورس باشه اما متاسفانه اکثر کسانی که در بورس فعالیت داشتن شکست خوردند. چون آموزش بورس را از روش سنتی پیش گرفتند اما این روشها دیگه قدیمی شده سایت مهد سرمایه در این زمینه 15 سال موفق بوده و آموزش بورس را به شیوه ای کاملا نوین آموزش داده . با استفاده از نرم افزار های تخصصی بورس در این زمینه توانسته اند 15 سال مداوم به سود قطعی و ملایم دست پیدا کند.

سلام ممنون از سایت خوبتون بسیار عالی بود.
فعالیت بنده هم در زمینه آموزش پیشرفته بورس | معاملات الگوریتمی با هوش مصنوعی | نرم افزار بورس | مشاوره سرمایه گذاری در بورس میباشد. خوشحال میشم به این مقاله تحلیل تکنیکال سر بزنید .سپاس فراوان

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی