آموزش تشریفات رسمی
تیتر روزنامه های مهم دنیا
چالش خبر
قیمت لحظه ای طلا و دلار
بورس اوراق بهادار
بایگانی فروردين ۱۳۹۶ :: سهام بلاگ

سهام بلاگ

اطلاعات مفید بورسی

سهام بلاگ

اطلاعات مفید بورسی

سهام بلاگ

اطلاعات اقتصادی-بورسی-قوانین و مقررات مبادلات سهام-اخبار مهم از بزرگان علم اقتصاد دنیا و کار آفرینان برتر

طبقه بندی موضوعی

۲۰ مطلب در فروردين ۱۳۹۶ ثبت شده است

بیست مقصد ارزان برای گردشگری

مسافرت ارزان


دیلی‌تلگراف در گزارشی به بررسی 20 مقصد ارزان و 4 مقصد گران جهان پرداخت. این روزنامه که بر اساس گزارش رقابت‌پذیری مجمع جهانی اقتصاد دست به انتشار این خبر زده، با اشاره به ایران به‌عنوان ارزان‌ترین مقصد دنیا، نوشت: «اصفهان در میان مکان‌های نادر مانند آتن یا رم قرار دارد که در تازگی روح بشریت مشترک هستند.» همچنین در این خبر از مسجد جامع اصفهان به عنوان یکی از سایت‌های میراث جهانی نام برده شده است. این گزارش که براساس عواملی همچون امنیت، زیرساخت‌ها، سلامت و منابع فرهنگی تدوین شده است، اسپانیا را به عنوان بهترین مقصد از نظر رقابت‌پذیری معرفی کرده است و پس از آن نیز فرانسه و آلمان قرار گرفته‌اند. کشورهای دیگری که در دیلی‌تلگراف ذکر شده‌اند به ترتیب ارزانی پس از ایران عبارتند از: مصر، مالزی، الجزایر، اندونزی، بوتان، یمن، قزاقستان، تونس، هند، روسیه، قطر، بوتسوانا، لائوس، مغولستان، گواتمالا، عربستان سعودی، تایلند، نپال و سریلانکا.  در این خبر سوئیس به عنوان گران‌ترین مقصد جهان معرفی شده و پس از آن بریتانیا، باربادوس و ایسلند به‌ترتیب به‌عنوان 3 مقصد دیگر گران جهان نام برده شده‌ ا‌ست.

بازندگان بورس چه کسانی هستند؟

علت اتمام حجم بسته‌های اینترنتی

 


یک کارشناس نرم‌افزار مهم‌ترین علت اتمام حجم بسته‌های اینترنتی کاربران را دانلود خودکار فایل‌های تصویری و ویدئویی در تلگرام و آپدیت خودکار اپلیکیشن‌های گوشی دانست و راه جلوگیری از این موضوع را غیرفعال کردن این قابلیت‌ها در تنظیمات اعلام کرد.

غفاری در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اظهارات وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نبود حجم خوری اینترنت در عین شکایت کاربران در این خصوص اظهار کرد: این‌که مردم تصور می‌کنند حجم اینترنت‌شان زودتر از گذشته تمام می‌شود، بخشی به این دلیل است که سرعت اینترنت نسبت به قبل بسیار زیاد شده است و افزایش سرعت باعث می‌شود دانلود فایل‌ها زودتر انجام شود و بدین ترتیب حجم اینترنت نیز زودتر تمام می‌شود.

شرکت ایزیکو با قرار دادن یک آگهی در صفحه اول وب‌سایت خود، از اتصال ۲۳۰ میلیون کارت پرداخت الکترونیکی ایرانی به شبکه جهانی از طریق این شرکت خبر داده و ضمن برشمردن برخی مزیت‌های بازار ایران، مشتریان خود را به استفاده از این فرصت دعوت کرده است.

iyzico-way2pay-index-94-11-26

یک شرکت خدمات پرداخت مستقر در استانبول در وب‌سایت خود از توافقی با طرف‌های ایرانی خبر داد که درنتیجه آن ارتباط بین شبکه شتاب و شبکه جهانی برقرار خواهد شد (اینجا را ببینید). این شرکت که بانک جهانی از سرمایه‌گذاران اصلی آن به شمار می‌رود، در سال ۲۰۱۲ تأسیس شده و شعار خود را «پرداخت آسان» انتخاب کرده است.

همچنین مدیرعامل و یکی از مؤسسین ایزیکو در گفت‌وگو با بلومبرگ طرف ایرانی قرارداد را شرکت ایرانی تجارت الکترونیک پارسیان (PECCO) معرفی کرده و افزود: «نقش ما در ایران مشابه نقش شرکت آمریکایی PayPal در آلمان در بدو توسعه پرداخت دیجیتال در آن کشور است.» (+)

وی ادامه داد: «دو کشور ایران و ترکیه از بازارهای مهم منطقه هستند و جمعیتی مشابه و بسیار جوان دارند. ضریب نفوذ اینترنت و کارت‌های الکترونیک در هردو کشور بالاست بنابراین گسترش فعالیت‌های شرکت ما به ایران بسیار معقول است.»

بازتاب خبر این همکاری را در «بلومبرگ» و «واشنگتن‌پست» ببینید.

بازگشت خوش‌ بینی به اقتصاد جهان

نشریه فایننشال تایمز در همکاری مشترک با موسسه بروکینگز اقدام به بررسی وضعیت اقتصاد جهان کردند. در این گزارش با اشاره به گذشت حدود یک دهه از بحران مالی جهان اعلام شد که سرانجام احیای اقتصاد جهان «فراگیر و باثبات» شده است.
نشریه فایننشال تایمز در همکاری مشترک با موسسه بروکینگز اقدام به بررسی وضعیت اقتصاد جهان کردند. در این گزارش با اشاره به گذشت حدود یک دهه از بحران مالی جهان اعلام شد که سرانجام احیای اقتصاد جهان «فراگیر و باثبات» شده است.
 
یافته‌های این بررسی که در آستانه اجلاس سالانه مشترک صندوق بین‌المللی پول و بانک جهانی منتشر شده، این خوش‌بینی را افزایش داده است که اغلب اقتصادهای جهان نشانه‌هایی از احیای پایدار اما نه چندان درخشان را تجربه می‌کنند. البته در این بررسی به این نکته اشاره شده است که هنوز ممکن است نااطمینانی‌های سیاسی، کشورها را از این مسیر خارج کند.

بازاری که ثبات را به اقتصاد ما هدیه کرد

نوسان نرخ ارز در دولت یازدهم به گواه آمارها تنها 20 درصد بوده است؛هرچند که به همین نوسان نقدهای بسیاری است،اما نقدها زمانی می تواند وارد باشد که عوامل این نوسان شناسایی شود.


خبرآنلاین: نوسان نرخ ارز در دولت یازدهم به گواه آمارها تنها 20 درصد بوده است؛هرچند که به همین نوسان نقدهای بسیاری است،اما نقدها زمانی می تواند وارد باشد که عوامل این نوسان شناسایی شود.

 با هزار تومان تحویل می گیرد و ۳۳۰۰ تومان تحویل می دهد؛افزایشی ۳۳۰درصدی.هرچند در این میان گاهی قیمت به آستانه 4 هزارتومان هم می رسد، ولی با تزریق هایی که به بازار می شود،قیمت ارز در همان دامنه به دولت یازدهم می رسد.این روایت 8 سال دولت های نهم و نهم است. دولتی که در بهترین شرایط درآمدی به لحاظ درآمدهای نفتی و البته شاخص های اقتصادی رو به رشد روی کار آمد،اما در پایان دوره دوم ریاست جمهوری محمود احمدی نژاد همه شاخص ها رو به افول گذاشته بود.


7 عادت که می‌تواند شما را در آینده به سمت ثروت هدایت کند


ثروت مانند آمادگی جسمانی است. به منظور ایجاد آن، باید نوعی از عادات روزانه را در خود ترویج دهید که نتایج بلند مدتی را ایجاد کند. اینگونه نیست که دوست شما که از لحاظ فیزیکی مناسب است از یک نوشیدنی با همبرگر و سیب زمینی سرخ کرده هر از چند گاهی لذت نمی‌برد. احتمالا اینگونه است که او یک غذای پر چرب و یک کاسه آب نبات مینیاتوری بر روی کانتر آشپزخانه خود، درست در کنار کارت عضویت باشگاه بلااستفاده خود نگه نمی‌دارد.   

تصاویر باور نکردنی از طبیعت

درخشش قطرات آب، مهمان ما در شاتر بوده است.

عکاس فنلاندی جونی نایمیلا joni Niemela

عکاس فنلاندی جونی نایمیلا joni Niemela

گره معاملاتی چگونه وضعیتی است و در چه مواقعی رخ می‌دهد؟


الف. گره معاملاتی وضعیتی است که در آن یک نماد معاملاتی به رغم برخورداری از صف سفارش خرید یا فروش، حداقل معادل یک برابر حجم مبنا حداقل به مدت ده جلسه معاملاتی متوالی مورد معامله قرار نگیرد.
ب. گره معاملاتی وضعیتی است که در آن یک نماد معاملاتی به رغم برخورداری از صف سفارش خرید یا فروش حداقل معادل یک برابر حجم مبنا برای شرکت‌های با سه میلیارد سهم و بیشتر و دو برابر حجم مبنا برای سایر شرکت‌ها، به علت عدم تقارن قیمت‌های درخواست خرید و فروش، حداقل به مدت پانزده جلسه معاملاتی متوالی مورد معامله قرار نگیرد یا متوسط معاملات روزانه آن در این دوره (به استثنای معاملات در نماد ژعمده)، کمتر از 5 درصد حجم مبنا باشد.

معرفی کتاب ؛ دکو نگاهی به هنر-صنعت مبلمان (جلد 2)

یکی از مبانی تفاخر انسان ها در تمامی دوران‌ها، آراسته بودن روح آن‌ها به مقوله هنر است. هنر زاییده روح جستجوگر انسان‌ها در طول تاریخ است و همیشه از آن به‌ عنوان سمبلی متعالی برای معرفی ابناء بشر یاد می‌شود. این نماد تفاخر در ایرانیان به فراوانی یافت می شود؛ تا آنجا که چنین بر زبان ها جاری است: "هنر نزد ایرانیان است و بس".

در این راستا یکی از هنرهای ماندگار سرزمین ما ایران در طول تاریخ و در سده‌های متوالی هنر- صنعت چوب و مبلمان است و پیشینیان ما اولین استفاده کنندگان از صندلی و مبلمان لقب گرفته‌اند و تاریخ گواهی راستین بر این ادعاست.

در این مرقومه قصد دارم به معرفی کتابی بپردازم که در آن نویسنده، مهندس علی انصاری سعی کرده است از این تاریخ و شکوه و عظمت بگوید. وی کتاب را در سه فصل جمع‌آوری و تالیف نموده و انتشارات مرکز ترجمه و نشر کتاب در سال 1391 مبادرت به چاپ جلد دوم آن نموده است. هدف از نگارش کتاب در مقدمه، بررسی و معرفی تاریخ هنر-صنعت مبلمان ایران در طول تاریخ بیان شده است.

ایده های موفق سرمایه گذاری در بورس-5

توصیه های وارن بافت دومین مرد ثروتمند جهان


وارن بافت، دومین مرد ثروتمند جهان، طی یک مصاحبه جذابی که با کانال معروف CNBC داشت ،عقاید خود را درباره ثروت و لذت فاش کرد.
در زیر می توانید توصیه های دلنشین و نکاتی از زندگی او را بخوانید و کمی برای موفقیت و داشتن زندگی سعادتمند ترمزدستی زندگی خود را بکشید:

▪️ او اولین سهام خود را در ۱۱ سالگی خرید و هنوز هم عقیده دارد که خیلی دیر شروع کرده است.
▪️ دارایی ها در آن زمان بسیار ارزان بود ،پس فرزندان خود را به سرمایه گذاری تشویق کرد.
▪️ او اولین زمین کشاورزی خود را در ۱۴ سالگی خریداری کرد؛ آن هم با جمع کردن درآمدهای ناشی از فروش روزنامه.
▪️ هر کسی می تواند با پس انداز پول های خود به امکانات زیادی برسد. فرزندان خود را به شروع یک تجارت تشویق کنید.
▪️ او هنوز در خانه ۳ اتاق خوابه ای که ۵۰ سال پیش خریداری کرده بود زندگی می کند. او میگوید هرچه میخواهد در این خانه وجود دارد. نکته جالب این است که خانه او هیچ حصار و دیواری ندارد.
▪️ هیچ گاه بیش از آن چیزی که احتیاج دارید خرید نکنید.
▪️ او همواره اتومبیل خود را می راند و هیچ راننده و محافظی ندارد.
▪️ شما همان هستید که هستید نه آنچه که دارید.
▪️ او هیچ گاه با هواپیمای شخصی خود مسافرت نمی کند، درصورتی که او خود مالک بزرگ ترین شرکت تولیدکننده جت خصوصی است.
▪️ همواره به این فکر کنید که چگونه می توانید با اقتصادی اندیشیدن از زندگی لذت ببرید.
▪️ شرکت او به نام Berkshire Hathaway (برکشایر هاتوی) ۶۳ شرکت تابعه دارد. او همواره به مدیران خود ۲ قانون را یادآور می شود: «همواره مراقب پول سهامداران باشید»، «قانون اول را فراموش نکنید»
▪️ اهداف را تعیین کنید و مطمئن شوید که افراد شما روی آنها متمرکز هستند.
▪️ او هیچ گاه با جامعه شلوغ ارتباط برقرار نمی کرد. تنها تفریح او یک پاپ کورن و تماشای تلویزیون بود.
▪️ سعی نکنید که با اموال خود به دیگران فخر بفروشید ،تنها از چیزهایی که دارید خودتان لذت ببرید.
▪️ وارن بافت هیچ گاه یک موبایل یا حتی یک کامپیوتر نداشته است.
▪️ بیل گیتس ،ثروتمندترین مرد روی زمین ۵ سال پیش او را ملاقات کرد. او تصور می کرد که هیچ نقطه مشترکی از لحاظ عقیده ای با او ندارد ،بنابراین برای نیم ساعت برنامه ریزی کرده بود در صورتی که ملاقات آنها ۱۰ ساعت طول کشید و پس از آن از طرفداران وارن بافت شد!

✅? توصیه او به افراد جوان:
? شادترین مردم کسانی نیستند که لزوما بهترین چیزها را داشته باشند، بلکه افرادی هستند که قدر امکاناتی را که دارند می دانند.
? از وام های بانکی دوری کنید و روی خودتان سرمایه گذاری کنید و همواره به یاد داشته باشید که: «پول انسان ها را خلق نمیکند ،بلکه انسان ها هستند که پول را خلق میکنند» ،«زندگی را به سادگی خودتان زندگی کنید».
? بر اساس حرف های دیگران عمل نکنید، فقط به آنها گوش کنید ولی هر چه را که احساس خوبی به آن دارید ، انجام بدهید.
? به دنبال پوشیدن یا داشتن برندها نباشید ،بلکه آنچه را که در آن احساس راحتی میکنید خریداری کنید.
? پول خود را روی چیزهای غیرضروری خرج نکنید، بلکه روی چیزهایی سرمایه گذاری کنیدکه واقعا به آنها احتیاج دارید.
? در نهایت اینکه این زندگی شماست ،پس چرا این فرصت را در اختیار دیگران قرار میدهید تا روی زندگی شما حاکم باشند؟
? در خاتمه این نکته که: شادترین مردم کسانی نیستند که لزوما بهترین چیزها را داشته باشند، بلکه افرادی هستند که قدر امکاناتی را که دارند میدانند.

ایده های موفق سرمایه گذاری در بورس- 4

ویلیام اونیل

ویلیام اونیل سرمایه گذار

اونیل نویسنده کتاب معروف How To Make Money In the Stock Market و موسس نشریه معتبر Investor Business Daily است. نظریات وی کمی در تقابل با سایر سرمایه‌گذاران قرار دارد. برای مثال وی قیمت را بهترین شاخص ارزیابی هر سهم دانسته و اعتقاد دارد که هرگز نباید با بازار درافتاد. ایشان به جای تاکید بر ایجاد تنوع زیاد در سبد به دنبال انتخاب سهام برتر است. به اعتقاد ایشان کسب سود سریع مهم‌ترین عامل است و برای همین باید سهام بازنده را سریعا از سبد خارج کرده و بر سهام برنده افزود.

 معیار ایشان برای انتخاب سهام برتر کان‌سلیم (CANSLIM) نام دارد که هر حرف اول آن یکی از هفت معیار است:

C: سود شرکت در هر فصل نسبت به فصل سال قبل باید رشدی چشمگیر داشته باشد.
A: سود سالانه شرکت باید نسبت به سال از رشد چشمگیری برخوردار باشد.
N: باید محصول و خدمات جدیدی توسط شرکت ارائه شده باشد.
S: عرضه سهام شرکت کم و تقاضا برای آن زیاد باشد.
L: شرکت باید جزء پیشگامان صنعت باشد.
I: سهامداران نهادی شرکت باید از آن حمایت کنند.
M: جهت بازار باید در تصمیم‌گیری‌ها در نظر گرفته شود.

سهم خوب باید تمام هفت ویژگی خود را با هم داشته باشد. سایر نکات مهم روش آقای اونیل عبارتند از:

1- از ارزش‌گذاری سهام صرف‌نظر کنید. P/E معیار خوبی برای انتخاب سهام نیست.

2- به دنبال شرکت‌هایی باشید که مدیریت شرکت سهام زیادی از آن را در اختیار داشته و بدهی شرکت پایین باشد.

3- برخلاف نظر موجود، شرکت‌هایی باید خریداری شوند که به قیمت حداکثر جدیدی دست یافته‌اند. قیمت شرکتی که به حداقل جدیدی رسیده باز هم پایین خواهد رفت.

4- مانند یک خرده‌فروش سبد خود را مدیریت کنید. سهام کم سود را فروخته و بر سهام پرسود بیفزایید.

5- راهبرد سرمایه‌گذاری خود را خودکار کنید. قیمت توقف زیان تعیین کرده و هرگز سهام را در قیمت پایین‌تر از آن نگه ندارید.

6- به جای سبدی از سهام متوسط به دنبال چند سهام برتر باشید.

زیباترین و آبیترین سواحل دنیا

اگر در آینده به یکی از این سواحل سفر کردید؛ دوربین عکاسی خود را جا نگذارید. شاید توصیف منظره زیبایی که دیده‌اید بدون سند و مدرک، برای دوستانتان غیرقابل باور باشد.

بعضی اوقات در زندگی تمام آنچه که نیاز داریم تا به شرایط ایده‌آل بازگردیم، تنها داشتن یک تعطیلات خوب و آرام است. چه بهتر که این زمان را در ساحلی آبی و با آرامش سپری کنیم.

ساحل

دوربین عکاسی خود را فراموش نکنید

ایده های موفق سرمایه گذاری در بورس- 3

پیتر لینچ-Peter Lynch

پیتر لینچ - سرمایه گذار موفق

پیتر لینچ مدیریت یکی از بزرگ‌ترین صندوق‌های سرمایه‌گذاری مشاع را برعهده داشت که ارزش آن از 20‌ میلیون دلار در 1977 به 14‌ میلیارد دلار در 1990 رسید. وی نیز معتقد بود باید شرکتی را که در آن سرمایه‌گذاری می‌شود به خوبی شناخت و با دانش کافی اقدام به خرید آن کرد. نکات مهم روش وی عبارت است از:
• از دانش خود برای انتخاب سهام مناسب استفاده کنید. شما به عنوان کارمند بهتر از تحلیل‌گران دیگر درباره صنعت خود دانش دارید و به عنوان مصرف‌کننده نیز با جست‌وجو در محصولات، شرکت بهتر را می‌توانید پیدا کنید.
• شرکت‌های انتخابی خود را دسته‌بندی کنید. لازم نیست خیلی دسته‌بندی دقیقی داشته باشید. ولی می‌توانید شرکت‌ها را به شرکت‌های با رشد سریع، تازه‌کار و در حال نوسان تقسیم کنید. در طول زمان شرکت‌ها در بین دسته‌ها جابه‌جا می‌شوند.

معرفی کتاب ؛ دکو نگاهی به هنر-صنعت مبلمان (جلد 1)


هنر- صنعت مبلمان و دکوراسیون فرهنگی دیرینه و همگام با قافله تمدن بشری دارد. این صنعت، در مقاطع مختلف تاریخ، همگام با پیشرفت ها و جهش های علمی و تکنولوژیک بشر، همواره سعی کرده است ذائقه مخاطبان را با خود همراه کند.

ایده های موفق سرمایه گذاری در بورس-2

فیلیپ فیشر   لینک متن به آدرسPhilip Fisher

فیلیپ فیشر سرمایه گذار

فیشر از نظریه‌پردازان بزرگ سرمایه‌گذاری در بازار است که کتابی با عنوان سهام عادی و سود غیرعادی دارد. وارن بافت وی را پس از گراهام یکی از بزرگ‌ترین نظریه‌پردازان بازار سهام دانسته و خود شخصا در حضور وی تعلیم یافته است. تاکید اصلی فیشر بر انتخاب شرکت برتر است. از دید وی شرکت برتر یعنی شرکتی که فروش، حاشیه سود و گردش نقد بالا و هزینه پایین داشته باشد.

ایده های موفق سرمایه گذاری در بورس-1

بنجامین گراهام-Benjamin Graham

گراهام یکی از معروف‌ترین فعالان بورس در سال‌های دهه 60 میلادی بود که علاوه بر نظریه‌پردازی با خریدهای خود توانست به عنوان یک بروکر موفق نام خود را در تاریخ بورس نیویورک ثبت کند. بنجامین گراهام در ‌سال 1984 در انگلستان متولد شد. در یک سالگی همراه با خانواده به آمریکا مهاجرت کرد و در کودکی به دلیل فوت پدر فقر را تجربه کرد و از همان کودکی علاوه بر تحصیل به کار هم می‌پرداخت. او موفق شد در ادامه از دانشگاه کلمبیا بورسیه گرفته و در رشته‌های فلسفه و ریاضیات تحصیل کند ولی گرایش او به بازار بورس از 20 سالگی هنگامی که در یکی از کارگزاری‌های وال‌استریت مشغول به کار شد نمایان شد.

 آشنایی با بورس بازان موفق؛بنجامین گراهام، فیلیپ فیشر، پیتر لینچ، ویلیام اونیل

او در بسیاری از موارد پنهانی به مشتریان کارگزاری مشاوره می‌داد و همین باعث حسادت‌دیگر همکاران او‌ شد و‌ درنهایت از آنجا اخراج شد. ولی گراهام که به سرمایه‌گذاری‌های خود بسیار مطمئن بود با سرمایه اندک به خرید سهام در بورس نیویورک ادامه داد و پس از مدت کوتاهی توانست ‌میلیون‌ها دلار از این راه کسب و نام خود را به عنوان یکی از معامله‌گران مطرح وال‌استریت مطرح کند.

قلعه های شگفت انگیز در قلب اروپا

در دنیا مکان‌های شگفت‌انگیز بسیاری است که باید از آن‌ها بازدید کرد. قلعه‌ها جزو زیباترین سازه‌های بشر است که امروزه شکوه معماری و توانمندی مردمان گذشته را به ما خاطرنشان می‌کند. در این مقاله می‌خواهیم قلعه‌های افسانه‌ای را به شما معرفی کنیم که حتما باید از آن‌ها بازدید کنید:

۱- قلعه تاریخی نوی‌شوانشتاین، آلمان (Neuschwanstein)

این قلعه بسیار زیبا با بخش‌های مختلف که به سبک روسی ساخته شده است، در جنوب آلمان و بر بلندی تپه‌ای در دهکده‌‌ی Hohenschwangau در استان باواریا هر سال گردشگران بی‌شماری را مجذوب خود می‌کند. این بنا در اواخر قرن ۱۹ (بین سال‌های ۱۸۸۶-۱۸۶۹) به دستور «لودویگ دوم» (ludwig II)، پادشاه باواریا ساخته شده است.

قلعه زیبای خفته در دیزنی لند کالیفرنیا از این بنا الگوبرداری شده است.

قلعه المان

هر روز یک مطلب مفید بورسی شماره 14

نوسانات بازار بورس از 5 درصد در روز به 10 درصد در روز افزایش می یابد

بر اساس تصمیم مدیران بازار سرمایه از 19 فروردین ماه 1396 دامنه نوسانات بازار بورس به 10 درصد افزایش می یابد.


هر روز یک مطلب مفید بورسی شماره 13