آموزش تشریفات رسمی
تیتر روزنامه های مهم دنیا
چالش خبر
قیمت لحظه ای طلا و دلار
بورس اوراق بهادار
قلعه های شگفت انگیز در قلب اروپا :: سهام بلاگ

سهام بلاگ

اطلاعات مفید بورسی

سهام بلاگ

اطلاعات مفید بورسی

سهام بلاگ

اطلاعات اقتصادی-بورسی-قوانین و مقررات مبادلات سهام-اخبار مهم از بزرگان علم اقتصاد دنیا و کار آفرینان برتر

طبقه بندی موضوعی

قلعه های شگفت انگیز در قلب اروپا

در دنیا مکان‌های شگفت‌انگیز بسیاری است که باید از آن‌ها بازدید کرد. قلعه‌ها جزو زیباترین سازه‌های بشر است که امروزه شکوه معماری و توانمندی مردمان گذشته را به ما خاطرنشان می‌کند. در این مقاله می‌خواهیم قلعه‌های افسانه‌ای را به شما معرفی کنیم که حتما باید از آن‌ها بازدید کنید:

۱- قلعه تاریخی نوی‌شوانشتاین، آلمان (Neuschwanstein)

این قلعه بسیار زیبا با بخش‌های مختلف که به سبک روسی ساخته شده است، در جنوب آلمان و بر بلندی تپه‌ای در دهکده‌‌ی Hohenschwangau در استان باواریا هر سال گردشگران بی‌شماری را مجذوب خود می‌کند. این بنا در اواخر قرن ۱۹ (بین سال‌های ۱۸۸۶-۱۸۶۹) به دستور «لودویگ دوم» (ludwig II)، پادشاه باواریا ساخته شده است.

قلعه زیبای خفته در دیزنی لند کالیفرنیا از این بنا الگوبرداری شده است.

قلعه المان

۲- قلعه لیختن اشتاین، آلمان (Lichtenstein)

قلعه المان

در جنوب آلمان قلعه‌ای باشکوه بر بلندای صخره‌ای با سبک معماری گوتیک واقع شده است. این قلعه زیبا در فاصله­‌ای کمتر از ۲۰۰ کیلومتری شمال­ غربی Neuschwanstein و در ایالت «بادن-وورتمبرگ» (Baden-wurttemburg) قرار دارد. این بنا در فاصله سال‌های ۱۸۴۰-۱۸۴۲ ساخته شده است. این قلعه بر بلندای پرتگاهی در کوه‌های سوآبین آلپ (Swabian Alps) و در ارتفاع ۲۵۰ متری رودخانه «ایچاز» (Echaz) بنا شده است.

۳- قلعه لیوبلیانا، اسلوونی (Ljubljana)

قلعه اسلوونی

این شاهکار قرون وسطی که در قرن‌های ۱۱ و ۱۲ ساخته شده است خط آسمان اسلوونی را تشکیل می‌دهد. این قلعه در قرن ۱۵ مورد بازسازی قرارگرفته است و تا به امروز به یکی از جاذبه‌های اصلی پایتخت اسلوونی تبدیل شده است.

اگر خود را به بالای قلعه برسانید می‌توانید از فضای زیبای حیاط استفاده کنید و قهوه‌ای بنوشید.

۴- قلعه چینون، فرانسه (chinon)

قلعه فرانسه

دره «لوآر» (Loire) میراثی گرانبها متعلق به قرون ۱۵ و ۱۶ است؛ زمانی که قدرت سلطنتی فرانسه در این مکان متمرکز بود، خاندان سلطنتی قصرهای خود را در نزدیکی پایتخت می‌ساختند. این بنا تا پیش از این دوره، از قرن ۱۰ یک قلعه معمولی بر روی این صخره بود. رودخانه پایین قلعه رودخانه «وین» (Vienne)، یکی از انشعابات رودخانه لوآر است. این مکان در تاریخ فرانسه جایگاه ویژه‌ای دارد. چون در سال ۱۴۲۹ ژان دارک در این مکان توانست شارل هفتم را متقاعد به مقابله با قوانین انگلیسی حاکم کند و به لحاظ تاریخی اهمیت ویژه‌ای دارد.

۵- قلعه سومور، فرانسه (Seumur)

قلعه فرانسه

قلعه‌ای باشکوه که ورودی آن از روی پلی معلق بر روی رودخانه Thouet است. این قلعه در زمان ناپلئون بناپارت به زندان تبدیل شده بود. خوشبختانه امروزه این قلعه پس از مرمت و بازسازی در معرض دید گردشگران قرار گرفته است.

۶- قلعه چنونسئو، فرانسه (chenon ceau)

قلعه فرانسه

بسیاری از قلعه‌ها با برجهای بلند و مخروطی در گذر زمان به اقامتگاه‌های سلطنتی تبدیل شدند و قلعه چنونسئو نیز یکی از آنان است. این بنا بین سال‌های ۱۵۱۴ تا ۱۵۲۲ ساخته شده است. این قلعه در منطقه «لوآر» (Loire) واقع شده است.

۷- قلعه کرانبورگ، دانمارک (kronborg)

قلعه دانمارک

در نزدیکی مرزهای شرقی دانمارک، در شهر«هلسینگور» (Helsingor) که در فاصله سوئد و دانمارک است نزدیک است، قلعه کرانبورگ واقع شده است.

این بنا در  دهه‌ی ۱۴۲۰ ساخته شده است اما در فاصله زمانی ۱۵۷۴ تا ۱۵۸۵ توسط پادشاه دانمارکی، فردریک دوم به شاهکار رنسانس تبدیل شد.

این مکان محل اجرای نمایش هملت اثر ویلیام شکسپیر بوده است.

۸- قلعه سگوویا، اسپانیا (Segovia)

قلعه اسپانیا

بنای الحمرا در «گرانادا» (Granada) اسپانیا یکی از نمونه‌های بی‌نظیر از جاذبه‌های گردشگری اسپانیا است. اما اگر کمی به سمت شمال بروید در شهر «سگوویا» (Segovia) در ایالت «کاسیتا ولئون» (Castileand leon) با بنای زیبا و مشهور قصر سگوویا روبرو می‌شوید. این بنا به قرن ۱۶ تعلق دارد و تحت فرمان پادشاه فیلیپ دوم ساخته شده است.

۹- قلعه استریلنگ، انگلستان (Stirling)

قلعه انگلیس

این قلعه عظیم و باشکوه بر بلندای صخره‌های بلند و مشرف به دره منتهی به رودخانه «فورث» (Forth) در اسکاتلند واقع شده است. «ماری» (Mary) ملکه اسکاتلند در ۱۵۴۲ در این مکان تاج‌گذاری کرده است و افراد مهم و مشهوری در طول تاریخ در این قلعه باشکوه اقامت داشته‌اند.

۱۰- قلعه واریک، انگلستان (Warwick)

قلعه انگلیس

این قلعه که امروز یکی از زیبا‌ترین و باشکوه‌ترین جاذبه­‌های گردشگری انگلستان به حساب می‌آید زمانی قلعه‌ای ترسناک بوده است. این بنا در سال ۱۰۶۸ توسط ویلیام در کنار رودخانه «آوون» (Avon) ساخته شده است.

قلعه واریک در شهر «واریک شر» (Warwickshire) انگلستان واقع شده است.


مطلب از

علیرضا طبیب زاده

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی