آموزش تشریفات رسمی
تیتر روزنامه های مهم دنیا
چالش خبر
قیمت لحظه ای طلا و دلار
بورس اوراق بهادار
تحلیلی بر اوضاع سهام شرکت تولید کننده مواد لبنی پگاه خراسان :: سهام بلاگ

سهام بلاگ

اطلاعات مفید بورسی

سهام بلاگ

اطلاعات مفید بورسی

سهام بلاگ

اطلاعات اقتصادی-بورسی-قوانین و مقررات مبادلات سهام-اخبار مهم از بزرگان علم اقتصاد دنیا و کار آفرینان برتر

طبقه بندی موضوعی

تحلیلی بر اوضاع سهام شرکت تولید کننده مواد لبنی پگاه خراسان

#غشان
کارخانجات پگاه
شرکت تولید کننده مواد لبنی پگاه خراسان برای سال جاری سود هر سهم خود را  450ریال پیشبینی کرده که در عملکرد سه ماهه 18درصد از سود ناخالص عملیاتی و 16درصد از سود خالص را پوشش داده است.

چند نکته در گزارش های شرکت و وجود برخی خبرها باعث می شود تا انتظارات جدیدی ازین سهم داشته باشیم:

1) خط تولید کره که از آبان ماه وارد مدارد می شود طبق اطلاعیه شرکت تاثیر با اهمیتی بر سود سال جاری ندارد اما این محصول که با نرخ 195میلیون ریال فرض شده به فروش برسد و کل مقدار فروش آن نیز 148تن پیشبینی شده در 5 ماهه ابتدایی سال 115تن فروش با نرخ متوسط 208میلیون ریال داشته است.

2) شیر خشک که پیشبینی می شد تنها 300 تن با نرخ 63.7میلیون ریال به فروش برسد در 5 ماه ابتدای سال 904 تن با نرخ 69.7میلیون ریال به فروش رسیده است.

3) شیر فرآوری شده که اصلی ترین محصول شرکت است در سه ماه نخست با نرخ 18 میلیون ریال به فروش رسیده و شیر خام 11.4میلیون ریال تامین شده است. به دلیل تنوع ترکیب محصول، بار میکروبی و درصد چربی شیر خام به همراه حاشیه سود واقعی سه ماه نخست، نمی توان از نرخ های گزارش استفاده کرد چون محصولات هم گن نیست اما حاشیه سود دو سال اخیر به ترتیب 13درصد و 18درصد برای شیر خام بوده است. در بودجه سال جاری حاشیه سود 13درصد فرض شده بوده است.

نتیجه: نسبت قیمت به درآمد غشان در بین همگروهان منطقی است. دولت در سال گذشته نیز به این شرکت مشوق صادراتی داد و با توجه به اینکه در سال جاری نیز میزان فروش شیر خشک توسط شرکت افزایشی است و فروش کره نیز بیش از پیشبینی بوده لذا انتظار داریم این سهم با ریسک اندک، بازدهی معقول در میان مدت به سهامداران برساند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی