آموزش تشریفات رسمی
تیتر روزنامه های مهم دنیا
چالش خبر
قیمت لحظه ای طلا و دلار
بورس اوراق بهادار
سیاست خارجی باید در خدمت توسعه صادرات و ساماندهی تجارت قرار گیرد :: سهام بلاگ

سهام بلاگ

اطلاعات مفید بورسی

سهام بلاگ

اطلاعات مفید بورسی

سهام بلاگ

اطلاعات اقتصادی-بورسی-قوانین و مقررات مبادلات سهام-اخبار مهم از بزرگان علم اقتصاد دنیا و کار آفرینان برتر

طبقه بندی موضوعی

قرارداد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ؛ مجتبی نائلی در برنامه «ساعت صنعت» رادیو اقتصاد ضمن اشاره به چشم انداز تولید و عرضه تجهیزات صنعتی در بخش صنایع غذایی با رویکرد صادرات محور افزود: در حال حاضر کشورهای مانند عراق، افغانستان، امارات، ترکیه، روسیه و همینطور برخی از ممالک آفریقایی در بخش صادرات ماشین آلات صنایع غذایی ایران نقش اساسی دارند.
وی در ادامه دستیابی به بازارهای مورد نظر را مرهون ارائه محصولات با کیفیت و رقابتی از سوی سازندگان و صادرکنندگان ایرانی دانست و اظهارداشت: خوشبختانه سال به سال حضور صنعتگران داخلی دراین بازارها پر رنگ تر می شود.
رییس انجمن کارفرمایی ماشین سازان صنایع غذایی ایران گفت: انجمن مورد نظر تاکنون در زمینه رشد صادرات تجهیزات صنعتی در این بخش گام های زیادی همچون حضور در نمایشگاه های بین المللی، توجه جدی به بحث لابی گری با کشورهای مختلف، معرفی توان متخصصان و محصولات داخلی به دنیا و غیره برداشته است.
وی افزود: متاسفانه بحث صادرات در ایران تنها به مقوله سازنده و صادرکننده خلاصه می شود در حالیکه چنین وضعیتی در سطح کشورهای دنیا مصداق خارجی ندارد.
نائلی در بخش دیگری از سخنان خود لابی گری اعم از سیاسی و دولتی را عامل اصلی شکل گیری صادرات در دنیا برشمرد و اظهار داشت : موفقیت ایران در حوزه صادرات مستلزم توجه و تقویت لابی گری با کشورهای مختلف جهان است بنابراین می طلبد مسئولان وزارت خارجه و دیگر دولتمردان در این زمینه تلاش مضاعف داشته باشند.
وی در مصاحبه با رادیو اقتصاد ضمن بیان اینکه در حال حاضر جای معاونت اقتصادی و صادراتی در وزارت امور خارجه خالی است، اظهار داشت: تشکیل چنین معاونتی در حوزه رونق صادرات کشور بسیار راهگشا خواهد بود.
رئیس انجمن کارفرمایی ماشین سازان صنایع غذایی ایران گفت: ایجاد معاونت اقتصادی و صادراتی موجب هم افزایی و همکاری بیشتر تجار و فعالان اقتصادی ایران با وزارت خارجه و سفارتخانه های جمهوری اسلامی در خارج از کشور می شود.
وی در ادامه افزود: اقتصاد یک کشور به‌ویژه در بعد صادرات، واردات و سرمایه‌گذاری زمانی متحول خواهد شد که سیاست خارجی در خدمت این اهداف باشد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی