آموزش تشریفات رسمی
تیتر روزنامه های مهم دنیا
چالش خبر
قیمت لحظه ای طلا و دلار
بورس اوراق بهادار
از بانک ملت چه خبر؟ :: سهام بلاگ

سهام بلاگ

اطلاعات مفید بورسی

سهام بلاگ

اطلاعات مفید بورسی

سهام بلاگ

اطلاعات اقتصادی-بورسی-قوانین و مقررات مبادلات سهام-اخبار مهم از بزرگان علم اقتصاد دنیا و کار آفرینان برتر

طبقه بندی موضوعی

از بانک ملت چه خبر؟

#وبملت

بانک ملت

بانک ملت در عملکرد سه ماهه خود 12ریال سود معادل 9درصد از پیشبینی 133ریالی سال جاری را پوشش داده است.

این بانک 23هزار میلیارد ریال درآمد خالص مشاع خواهد داشت و  58هزار میلیارد ریال درآمد غیر مشاع نیز پیشبینی کرده است.

با توجه به اینکه در بخش مشاع، 31هزار میلیارد ریال درآمد سرمایه گذاری فرض گردیده و طبعا درآمد سرمایه گذاری در دوره های سه ماهه محقق نمی شود، لذا این بانک در سه ماهه 3.2هزار میلیارد ریال زیان خالص در بخش مشاع ثبت کرده است اما باید توجه داشت که در مجموع ضمن کسب 35هزار میلیارد ریال سود تسهیلات اعطلایی، 39.6هزار میلیارد ریال سود به سپرده گذاران پرداخت گردیده و در واقع از عملیاتی بانکی مشاع بدون لحاظ کردن سود سرمایه گذاری، این بانک بهره نبرده است.

همچنین از مجموع هزینه ها، به میزان 73هزار میلیارد ریال، 13.9هزار میلیارد ریال معادل 19درصد محقق شده است.

کل هزینه مطالبات مشکوک الوصول 2.9هزار میلیارد ریال فرض شده در حالی که سود تسهیلات اعطائی بیش از 190هزار میلیارد ریال است. تنها در صورتی می توان پذیرفت این عدد صحیح است که سیاست بانک ملت به این شکل تغییر کرده باشد که بابت هر وامی که می دهد، تضامینی همچون دارایی های غیر منقول دریافت کند که تحت این شرایط توانسته باشد  با این فرض که وام پرداخت شده، وثیقه دارد از اخذ ذخیره اجتناب کند.

در هر حال به لحاظ ظاهری باید گفت اینکه سود تسهیلات اعطایی- مشاع در سه ماهه از سود علی الحساب سپرده های سرمایه گذاری بزرگتر است اتفاق خوبی نیست و یک مورد منفی است اما درآمد کارمزد به 17هزار میلیارد ریال رسیده که نسبت به دوره مشابه 83درصد هم رشد کرده و این اتفاق خوبی است.

بانک ها باید تلاش کنند بخش غیرمشاع خود را تقویت و از درآمدهای سرمایه گذاری به شکل بهتری استفاده کنند همچنین بابت تسهیلاتی که می دهند وثایق کافی بگیرند. ظاهر صورت سود و زیان وبملت نشان می دهد این بانک به چنین مسیری حرکت کرده و در راه اصلاح گام برداشته اما باید بحث اینجاست که تا چه حد صورت مالی بانک ها قابل اتکا باشد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی