آموزش تشریفات رسمی
تیتر روزنامه های مهم دنیا
چالش خبر
قیمت لحظه ای طلا و دلار
بورس اوراق بهادار
نگاهی بر چشم اندازهای شرکت معدنی بافق :: سهام بلاگ

سهام بلاگ

اطلاعات مفید بورسی

سهام بلاگ

اطلاعات مفید بورسی

سهام بلاگ

اطلاعات اقتصادی-بورسی-قوانین و مقررات مبادلات سهام-اخبار مهم از بزرگان علم اقتصاد دنیا و کار آفرینان برتر

طبقه بندی موضوعی

نگاهی بر چشم اندازهای شرکت معدنی بافق

#کبافق

شرکت معادن بافق با سرمایه اسمی 202.5میلیاردریالی در سال 94 و 95 به ترتیب سود 442ریال و 1398 ریال به دست آورده است.

در سال گذشته مبلغ فروش 71درصد رشد کرد در حالی که بهای تمام شده تنها 10درصد افزایش یافت که عمده دلیل رشد سود خالص بود.

معادن
این نشان می دهد که بهای تمام شده به قیمت های جهانی چندان وابسته نیست و احتمالا علت این امر، در اختیار بودن معادن است. برخی از شرکت های این گروه، نرخ خاک خود را بر اساس نرخ جهانی دریافت می کنند که باعث می شود حاشیه سود نتواند به شکل محسوس رشد کند.

کبافق در سال 94 و 95 بین 15.3هزار تن تا 15.7هزار تن کنسانتره روی و بالغ بر 2.1هزار تن کنسانتره سرب تولید کرده است.شرکت مزبور عموما در بخش فروش، یک توزیع نرمال زمانی ندارد به طور مثال در سال 95 طی 9 ماه نخست فقط تولید کرده و هیچ فروشی انجام نداده لذا تا گزارش 9ماهه سودی شناسایی نکرده است.

برای سال 96 شرایط اندکی تغییر کرده است. بهره برداری آزمایشی از کارخانه فلوتاسیون توانسته ظرفیت را افزایش دهد. طبق آنچه شرکت اعلام نموده  خط تولید جدید از ابتدای مهر 1396 استارت می خورد.

شرکت انتظار دارد 22هزار تن کنسانتره روی و 3هزار تن کنسانتره سرب تولید کند ینی مجموعا 12هزار تن افزایش ظرفیت کنسانتره روی و 2هزار تن افزایش ظرفیت کنسانتره سرب خواهد داشت!

برای سال جاری نیمی از ظرفیت این طرح فرض شده است. در سه ماه نخست همکنون 3,955 تن کنسانتره روی و 461تن کنسانتره سرب تولید شده است.

سود سال 1396 برای هر سهم 2210ریال فرض شده است. در این گزارش نرخ دلار 36000 ریال و نرخ سرب و روی به ترتیب 2100دلار و 2700دلار فرض شده است. همچنین TC 170 دلار فرض شده است.

اگر فرض کنیم نرخ روی به طور متوسط 2700 دلار بماند و در مقطعی که شرکت محصول را می فروشد (زمستان) دلار به 4هزار تومان رسیده باشد، آنگاه سود هر سهم می تواند تا 20درصد رشد کند و چیزی حدود 400ریال به ازای هر سهم تعدیل مثبت بدهد.

همکنون P.e سهم 5.8 و قیمت سهم 12800 ریال است. گزارش سه ماهه این شرکت فاقد پوشش سود است چون محصولی نفروخته اما این نکته منفی نیست بلکه مثبت است چون به رمرو نرخ دلار بالا می رود و هرچه دیرتر به فروش برسد بهتر است.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی