آموزش تشریفات رسمی
تیتر روزنامه های مهم دنیا
چالش خبر
قیمت لحظه ای طلا و دلار
بورس اوراق بهادار
شرکت داروسازی اسوه(تحلیل بنیادی) :: سهام بلاگ

سهام بلاگ

اطلاعات مفید بورسی

سهام بلاگ

اطلاعات مفید بورسی

سهام بلاگ

اطلاعات اقتصادی-بورسی-قوانین و مقررات مبادلات سهام-اخبار مهم از بزرگان علم اقتصاد دنیا و کار آفرینان برتر

طبقه بندی موضوعی

شرکت داروسازی اسوه(تحلیل بنیادی)

#داسوه

شرکت داروسازی اسوه در مجمع اخیر 2400 ریال سود از 3240 ریال سود خود را تقسیم کرد. این شرکت با سرمایه اسمی 2500 میلیارد ریالی، برای سال 95 سود را 3050ریال فرض کرده بود که تعدیل مثبت داد.

برای سال 96 نیز سود هر سهم 3347ریال اعلام شده و شرکت باید 2899میلیارد ریال فروش به دست آورد.

در طی دو سال اخیر این شرکت 143 تا 149 میلیارد ریال هزیه عمومی اداری داشته که شامل تخفیفات نیز می شود اما برای سال 96 میزان هزینه عمومی اداری 202میلیارد ریال فرض شده است.

هزینه مالی نیز در دو سال اخیر 185 میلیارد ریال تا 199میلیارد ریال بوده که نسبت به پیشبینی شرکت روند کاهشی داشته است. برای سال 96 میزان هزینه مالی 253میلیار دریال فرض شده که البته با توجه به افزایش مانده بدهی بانکی به 1080 میلیارد ریال معقول به نظر می رسد.

در سه ماه نخست، این شرکت 573میلیارد ریال فروش ثبت کرده که معادل 19.7درصد کل فروش است و برای یک شرکت دارویی چندان غیر منطقی نیست.

حاشیه سود واقعی در دو سال اخیر بین 55 تا 57 درصد بوده لذا با توجه به آنکه حاشیه سود سال جاری 49درصد فرض شده و حاشیه سود سال گذشته نیز تعدیل مثبت پیدا کرد می توان امیدوار بود که داسوه به شرط تحقق کامل فروش ریالی که احتمال آن زیاد است؛، با رشد سودی تا 20درصد همراه شود.

این شرکت در گزارش 3 ماهه قاعدتا کمتر از 25درصد سود را پوشش خواهد داد اما در نیمه دوم سال می تواند حرکات مثبتی در سود خالص داشته باشد.

همکنون این سهم در 1810 تومان و با P.e 5.4 واحدی معامله می شود. حدود 45روز است که قیمت سهم در همین محدوده در حال نوسان است ...

دارو سازی


شرکت داروسازی اسوه (سهامی عام) به عنوان یکی از شرکت های پیشرو در صنعت داروسازی کشور همواره در تلاش است تا با بهره گیری از فناوری‌های نوین و بر اساس استانداردها و معیارهای بین‌المللی در جهت ارتقاء سطح سلامت جامعه فعالیت نماید. لذا شرکت داروسازی اسوه با رویکرد فعالیت در زمینه درمان بیماری‌های صعب‌العلاج نظیر تالاسمی، نقایص آنزیمی ژنتیکی، ام.اس، سرطان، پیوند اعضاء و ... در حال حاضر ده‌ها قلم دارو به سبد داروئی کشور عرضه نموده است که از این میان می‌توان به دفراسیروکس (اسورال)، نیتیزینون، گلاتیرامراستات (اسویمر)، ایماتینیب، کپسیتابین (اسلودا)، اگزمستان (آرومستان)، مایکوفنولات (سیتوگان)، اریتروپوئتین (اسوه پویتین)  و ... اشاره نمود.
از آنجا که ارتقاء مستمر سطح کیفی داروها و همزمان حفظ توان خرید بیماران و در نهایت کسب رضایتمندی پزشک و بیمار سرلوحه فعالیت‌های این شرکت قرار گرفته است این شرکت همواره خود را وام‌دار اساتید، متخصصین، پزشکان و بیمارانی می‌داند که با ارائه نظرات راهگشای خود ما را در این مسیر یاری رسانده‌اند. شرکت داروسازی اسوه اقبال و اعتماد جامعه فرهیخته پزشکی را سرمایه خود می‌داند و جهت حفظ این سرمایه گرانقدر که حاصل بیش از 40 سال خدمت‌رسانی به عرصه سلامت می‌باشد از هیچ کوششی دریغ نخواهد ورزید.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی