آموزش تشریفات رسمی
تیتر روزنامه های مهم دنیا
چالش خبر
قیمت لحظه ای طلا و دلار
بورس اوراق بهادار
تحلیلی بر اوضاع سهام شرکت تولیدی‌مهرام‌ :: سهام بلاگ

سهام بلاگ

اطلاعات مفید بورسی

سهام بلاگ

اطلاعات مفید بورسی

سهام بلاگ

اطلاعات اقتصادی-بورسی-قوانین و مقررات مبادلات سهام-اخبار مهم از بزرگان علم اقتصاد دنیا و کار آفرینان برتر

طبقه بندی موضوعی

تحلیلی بر اوضاع سهام شرکت تولیدی‌مهرام‌

#غمهرا
شرکت تولیدی‌مهرام‌
شرکت تولیدی‌مهرام‌  با سرمایه اسمی 35میلیارد ریالی در بازار دوم فرابورس پذیرش شده است که البته طبق الزامات بورس باید سرمایه اسمی آن حداقل 200میلیارد ریال باشد و با توجه به سودآور بودن عملیات و وجود سود انباشته شرکت می تواند ساختار مالی خود را اصلاح کند.

این شرکت تولیدی در سال 5 توانست 1717میلیارد ریال فروش، 130میلیارد ریال سود عملیاتی و 59میلیارد ریال سود خالص را تجربه کند. در سال 96 این شرکت پیشبینی کرده که 1733میلیارد ریال فروش، 132میلیارد ریال سود عملیاتی و 61میلیارد ریال سود خالص داشته باشد.

علی رغم حجم با اهمیت فروش سالانه اما مهرام به دلیل 381میلیارد ریال بدهی بانکی هزینه مالی 59میلیارد ریالی پرداخت می کند که بخش مهمی از سود عملیاتی را کاهش می دهد.

این شرکت در سه ماهه 95میلیارد ریال سود ناخالص عملیاتی کسب کرده است که معادل 28درصد پیشبینی است اما نسبت به دوره مشابه سال قبلی 37درصد رشد کرده است.

مهرام پیشبینی کرده است که هر تن محصول را 61.75میلیون ریال به فروش برساند در حالی که روند نرخ های فروش در 4 ماه اخیر صعودی است و از 59.4میلیون ریال شروع شده و همکنون به 62میلیون ریال رسیده است. تقریبا 80درصد فروش سالانه شرکت انواع سس است.

سه نکته در خصوص مهرام که P.e آن همکنون 17 واحد است می توان بیان کرد:

1) این شرکت سرمایه اسمی 35میلیارد ریالی دارد که آنرا باید به 200 میلیارد ریال برساند.

2) با اصلاح ساختار مالی کاملا این امکان فراهم است که هزینه مالی به شدت کاهش یابد خصوصا که هزینه مالی و سود خالص تقریبا برابر هستند و با یک مدیریت منابع درست این شرکت خیلی سریع سود خود را به دو برابر افزایش می دهد.

3) شاخص تورم خرده فروشی نشان می دهد که محصولات خوراکی که خصوصا در گروه محصول این شرکت حضور دارند تورم نقطه به نقطه بالایی پیدا کرده اند این یعنی قیمت محصولات این شرکت در بازار رو به افزایش است. این می تواند نوید تحقق نرخ فروشی فراتر از بودجه شرکت را بدهد.

*نتیجه: مهرام شرکتی است که پتانسیل رشد محسوس سودآوری را دارد. اینکه چرا تاکنون در خصوص هزینه مالی و سرمایه اسمی اقدامی نشده جای تعجب دارد!

  • آرمین شکیبا

فرابورس

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی