آموزش تشریفات رسمی
تیتر روزنامه های مهم دنیا
چالش خبر
قیمت لحظه ای طلا و دلار
بورس اوراق بهادار
شرکت فرآوری مواد معدنی ایران چه می کند؟ :: سهام بلاگ

سهام بلاگ

اطلاعات مفید بورسی

سهام بلاگ

اطلاعات مفید بورسی

سهام بلاگ

اطلاعات اقتصادی-بورسی-قوانین و مقررات مبادلات سهام-اخبار مهم از بزرگان علم اقتصاد دنیا و کار آفرینان برتر

طبقه بندی موضوعی

شرکت فرآوری مواد معدنی ایران چه می کند؟

#فرآور
مواد معدنی ایران
شرکت فرآوری مواد معدنی ایران
سود هر سهم خود را برای سال جاری 934ریال اعلام کرده و در سه ماه نخست 20درصد از فروش، 34درصد از سود عملیاتی و 32درصد سود خالص را پوشش داده است.
پیشبینی شرکت تولید و فروش 9 هزار تن محصول شمش روی است و در سه ماه نخست 24.7درصد ازان جهت تولید محقق شده و با توجه به اینکه شرکت مشکل فروش مقداری ندارد میتوان این رشد 21.7درصدی تولید نسبت به بهار سال 95 را یک فاکتور مثبت ارزیابی کرد.
متوسط نرخ فروش شمش روی 906میلیون ریال در هر تن فرض شده در حالی که نرخ واقعی تیرماه 106میلیون ریال و متوسط نرخ 4ماه نخست سال 99.2میلیون ریال بوده است.
با فرض تداوم شرایط گزارش سه ماه نخست 22میلیارد ریال باید از مصرف مواد اولیه کاسته شود همچنین مبلغ فروش به شرط آنکه نرخ روی جهانی 2700 دلار به بالا بماند و همچنین دلار بازار آزاد 37500 ریال باشد، آن زمان 84میلیارد ریال رشد میکند.
این در حالی است که کل سود خالص شرکت 112میلیارد ریال است اما از طرفی مبلغ فروش می تواند 84میلیارد ریال رشد و از طرف دیگر بهای تمام شده می تواند 22میلیارد ریال افت کند.
اما این دو رویداد به 2 شرط خواهد بود:
1) نرخ جهانی روی به طور متوسط 2700 دلار یا بالاتر باشد.
2) نرخ دلار بالای 3750 تومان و بالاتر باشد.
با توجه به اینکه عموما تصور می شود نرخ دلار بازار آزاد رشد کند لذا میتوان امیدوار بود کاهش احتمالی نرخ جهانی شمش روی با افزایش دلار جبران شود لذا سود خالص فرآور قابلیت رشد دارد.

  • آرمین شکیبا

بورس اوراق بهادار

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی