آخرین رنکینگ رضایتمندی از شرکت های بیمه در سال1395
- پنجشنبه, ۱۱ خرداد ۱۳۹۶، ۱۲:۵۱ ب.ظ
یافتههای این تحقیق میدانی نشان میدهد که در سال 1393 ، بیمه آسیا رتبه اول و بیمه آرمان رتبه آخر در تامین رضایت مشتریان را دارند و از میان شرکتهای بیمهای که در هر دو سال 1391 و 1393 در جامعه آماری مورد بررسی بوده اند، سطح رضایت 5 شرکت شامل شرکتهای بیمه ایران، آسیا، معلم، کارآفرین و دی ارتقاء یافته است. اما سطح رضایت از بیمه رازی تغییر نکرده است و سطح رضایت از 5 شرکت شامل شرکتهای بیمه پارسیان، سینا، سامان، نوین و پاسارگارد در سال 1393 در مقایسه با سال 1391 کاهش یافته است. در این تحقیق آمده است که در مورد تغییر میزان رضایت از سایر شرکتهای بیمه نمی توان اظهارنظر کرد چرا که در یکی از جامعههای آماری مورد بررسی در سال 1391 یا 1393 نبوده اند. با این حال شرکت بیمه آسیا در کسب رضایت مشتریان از رتبه پنجم در سال 1391 به رتبه اول رضایت مندی در سال 1393 صعود کرده است که بیشترین ارتقا در این زمینه محسوب میشود.
بیمه ایران هم از رتبه دهم در سال 1391 به جایگاه رتبه چهارم در کسب رضایت مندی مشتریان صعود کرده سطح رضایتمندی از دو شرکت برتر و دو شرکت بدتر، به میزان محسوسی از بقیه متفاوت است؛ پس از آن، سایر شرکتهای بیمه در کل دارای تفاوت بسیار اندکی در میزان تامین رضایتمندی مشتریان بوده اند.