آموزش تشریفات رسمی
تیتر روزنامه های مهم دنیا
چالش خبر
قیمت لحظه ای طلا و دلار
بورس اوراق بهادار
تحلیلی بر شرکت تجارت الکترونیک پارسیان برای سال 96 :: سهام بلاگ

سهام بلاگ

اطلاعات مفید بورسی

سهام بلاگ

اطلاعات مفید بورسی

سهام بلاگ

اطلاعات اقتصادی-بورسی-قوانین و مقررات مبادلات سهام-اخبار مهم از بزرگان علم اقتصاد دنیا و کار آفرینان برتر

طبقه بندی موضوعی

تحلیلی بر شرکت تجارت الکترونیک پارسیان برای سال 96

رتاپ

#رتاپ

شرکت  تجارت الکترونیک پارسیان برای سال 96 مبلغ 760میلیارد تومان درآمد پیشبینی کرده است.

سهم رتاپ 13.66درصد از تراکنش ها به لحاظ تعدادی و 8.82درصد از تراکنش های ریالی است. علت این اختلاف آنجاست که 24.9درصد از تراکنش های ابزار اینترنتی کشور در اختیار رتاپ است که مبلغ تراکنش آن ها با اهمیت نیست اما به لحاظ کارمزد شرایط خوبی ایجاد میکنند.

بر اساس آمارهای موثق و تعمیم الگوی تحقق تعدادی تراکنش ها در کل کشور و سهم بازار رتاپ، این انتظار وجود دارد که مجموع تراکنش های سهم شرکت به 2.3میلیارد تراکنش برسد.

تحقق این مورد منجر به رشد 26میلیارد تومانی سود می شود لذا سود خالص سال جاری با تداوم شرایط فعلی می تواند بالغ بر 20درصد رشد کند در حالی که همکنون این سهم P.e 6.7 واحدی داشته و متوسط P.e گروه نیز 9.7 است.

لازم به توضیح است که به تازگی اپلیکیشن تاپ راه اندازی شده و با تبلیغات گسترده توانسته سهم بازار جدیدی کسب کند. با توجه به اینکه رقم هزینه ها و درآمدهای آن قابل برآورد نیست باید گفت که تاثیر این پروژه قابلیت محاسبه ندارد لذا با گذشت زمان و شناسایی درآمد و هزینه های آن می توان برآورد کرد که با افزایش ضریب نفوذ این مدل خدمات در جامعه، رتاپ تا چه میزان می تواند بر سود بیفزاید با این حال باید گفت این سهم همچنان یکی از کم ریسک های گروه است.

  • آرمین شکیبا

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی