آموزش تشریفات رسمی
تیتر روزنامه های مهم دنیا
چالش خبر
قیمت لحظه ای طلا و دلار
بورس اوراق بهادار
شهرداری‌ها به صنایع آلاینده به چشم منبع درآمد نگاه نکنند :: سهام بلاگ

سهام بلاگ

اطلاعات مفید بورسی

سهام بلاگ

اطلاعات مفید بورسی

سهام بلاگ

اطلاعات اقتصادی-بورسی-قوانین و مقررات مبادلات سهام-اخبار مهم از بزرگان علم اقتصاد دنیا و کار آفرینان برتر

طبقه بندی موضوعی

شهرداری‌ها به صنایع آلاینده به چشم منبع درآمد نگاه نکنند

مدیرکل دفتر پایش فراگیر سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به شناسایی ۳۱۰۰ صنعت آلاینده در سال گذشته، از نحوه هزینه‌کرد عوارض آلایندگی صنایع در شهرداری‌ها انتقاد کرد و گفت: سازمان بازرسی کشور باید مشخص کند که مبالغ کلان ناشی ازعوارض آلایندگی صنایع صرف چه اموری می‌شود؟

شینا انصاری در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه بر اساس پایش‌های انجام شده در سال ۹۵، ۳۱۰۰ صنعت آلاینده در سراسر کشور شناسایی شده است،اظهارکرد: استان‌های اصفهان، تهران و خوزستان به ترتیب بیشترین تعداد صنایع آلاینده را دارند.

وی ادامه داد: استان اصفهان با تعداد ۹۱۶  صنعت آلاینده و استان تهران با ۴۴۲ صنعت آلاینده مقام‌های اول و دوم را از آن خود کرده‌اند همچنین استان خوزستان با ۲۳۹ صنعت آلاینده در مقام سوم قرار دارد. افزون بر این‌ها در استان خراسان رضوی ۲۰۰ صنعت آلاینده شناسایی شده است.
اعلام اسامی صنایع آلاینده به سازمان امور مالیاتی

مدیرکل دفتر پایش فراگیر سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به ضرورت کامل بودن مستندات این سازمان برای اعلام به عنوان صنایع آلاینده تصریح کرد: فهرست صنایع آلاینده توسط سازمان حفاظت محیط زیست به سازمان امور مالیاتی اعلام و در این فهرست اسامی، مستندات و گزارش‌های لازم مبنی بر آلوده بودن صنایع نیز ارائه می‌شود.
صنایع آلاینده باید یک درصد از فروش خود را به عنوان عوارض آلایندگی به سازمان امور مالیاتی بپردازند

انصاری با بیان اینکه صنایع آلاینده باید یک درصد از فروش خود را به عنوان عوارض آلایندگی به سازمان امور مالیاتی بپردازند، گفت: پایش‌ صنایع به‌طور فصلی انجام می‌شود. دوره‌های مالیاتی نیز سه ماهه است و صنایع آلاینده هر سه ماه یکبار ملزم به پرداخت عوارض آلایندگی می‌شوند. در صورت ادعای صنایع مبنی بر رفع منابع آلاینده، نیروهای سازمان حفاظت محیط زیست یا آزمایشگاه معتمد، این صنایع را مورد پایش مجدد قرار می‌دهند و در صورت محرز شدن رفع آلودگی، اسم این صنعت از فهرست صنایع آلاینده خارج می‌شود.

وی افزود: سازمان حفاظت محیط زیست هر سه ماه یکبار فهرست منابع آلاینده را اعلام می‌کند و اگر صنعتی اقدام به رفع آلودگی کرده باشد، از این فهرست حذف می‌شود.

مدیرکل دفتر پایش فراگیر سازمان حفاظت محیط زیست در پاسخ به نحوه هزینه‌کرد عوارض آلایندگی صنایع اظهار کرد: تشخیص و احراز آلایندگی صنایع بر عهده سازمان حفاظت محیط زیست گذاشته شده است که این کار را با کمک ادارات کل محیط زیست استان‌ها انجام می‌دهد اما نحوه هزینه‌کرد این مبالغ در اختیار سازمان حفاظت محیط زیست نیست و سازمان امور مالیاتی کشور - که وظیفه وصول عوارض آلایندگی صنایع را دارد - باید در این زمینه پاسخگو باشد.
پیشنهاد سازمان حفاظت محیط زیست برای هزینه‌کرد عوارض آلایندگی

انصاری با بیان اینکه طبق تبصره یک ماده ۳۸ قانون ارزش افزوده، مبالغ دریافتی از محل عوارض آلایندگی صنایع در اختیار شهرداری‌ها و دهیاری‌ها قرار می‌گیرد، تصریح کرد: هیچ اطلاعی نداریم که این مبالغ صرف چه اموری می‌شود. پیشنهاد سازمان حفاظت محیط زیست این است که حداقل بخشی از این عوارض آلایندگی به صندوق ملی محیط زیست واریز شود و این مبالغ صرف اعطای تسهیلات به صنایع آلاینده شود تا آلایندگی این صنایع تداوم نداشته باشد.
شهرداری‌ها به عوارض آلایندگی به چشم منبع درآمد نگاه می‌کنند

وی با تاکید بر اینکه در هزینه‌کرد عوارض آلایندگی باید اولویت اول، رفع مشکلات صنایع آلاینده باشد، گفت: متاسفانه گاهی به دلیل حذف اسامی صنایع آلاینده برخی از شهرداری‌ها به ما اعتراض می‌کنند چون به صنایع آلاینده به چشم منبع درآمد نگاه می‌کنند و اصلا دنبال رفع آلایندگی آنها نیستند در حالی‌که باید عوارض آلایندگی توسط شهرداری‌ها، صرف امور محیط زیستی شود.
مبالغ کلان ناشی از عوارض آلایندگی صرف چه اموری می‌شود؟

مدیرکل دفتر پایش فراگیر سازمان حفاظت محیط زیست تاکید کرد: سازمان بازرسی باید بر نحوه هزینه کرد عوارض آلایندگی توسط شهرداری‌ها نظارت کافی داشته باشند تا این مبالغ صرف محیط زیست شهرها شود. هر چند که اگر تاکنون این مبالغ برای محیط زیست هزینه می‌شد، وضعیت محیط زیست کشور بسیار بهتر از این‌ها بود، ضمن اینکه مبالغ دریافتی از این محل بسیار کلان است.

نظرات  (۱)

  • همیار رایانه
  • همیار رایانه (9099071728 )  پاسخگوی تلفنی سوالات و مشکلات رایانه، موبایل ، تبلت ، لب تاب، مشکلات اینستاگرام و تلگرام و ....

    وبلاگ عالی  و مطالب آموزنده  و مفید  بود .

    همیار رایانه پاسخگوی تلفنی سوالات ومشکلات رایانه وموبایل

    شماره تماس  9099071728 

    www.hamyarrayaneh.ir  سایت:

    تلگرام : https://t.me/HamyarRayaneh

    اینستاگرام :

    https://instagram.com/_u/hamyarrayaneh

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی