آموزش تشریفات رسمی
تیتر روزنامه های مهم دنیا
چالش خبر
قیمت لحظه ای طلا و دلار
بورس اوراق بهادار
آیا روند رشد اقتصاد جهانی تداوم خواهد داشت؟ :: سهام بلاگ

سهام بلاگ

اطلاعات مفید بورسی

سهام بلاگ

اطلاعات مفید بورسی

سهام بلاگ

اطلاعات اقتصادی-بورسی-قوانین و مقررات مبادلات سهام-اخبار مهم از بزرگان علم اقتصاد دنیا و کار آفرینان برتر

طبقه بندی موضوعی

آیا روند رشد اقتصاد جهانی تداوم خواهد داشت؟

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از نیویورک تایمز، بسیاری از اقتصاددانان پیش بینی می کنند که این روند رو به رشد حداقل در سال جاری میلادی تداوم خواهد داشت. اما آنها خاطر نشان می سازند که برخی مشکلات حل نشده در اقتصاد جهانی از جمله نابرابری درآمدی و میزان پایین بهره وری می تواند مانع از رشد بیشتر شود و یک بار دیگر رشد اقتصاد جهانی را متوقف کند. در حالی که روسای شرکت های بزرگ تجاری این هفته قرار است برای حضور در نشست مجمع جهانی اقتصاد به داووس سوئیس بروند، مواجهه با این مسائل از دستور کارهای مهم این نشست خواهد بود.

شانتا دواراجان، مدیر ارشد توسعه اقتصادی در بانک جهانی در این باره گفت: «پیش بینی ما این است که روند ترمیم اقتصاد جهانی در سال 2018 ادامه خواهد داشت... اما بزرگترین سوال این است که این روند تا چه حد پایدار خواهد بود. این چیزی است که ما بیش از هر چیز نگرانش هستیم.»

بانک جهانی انتظار دارد رشد اقتصاد جهانی با اندکی رشد نسبت به رقم 3 درصدی سال 2017 امسال به 3.1 درصد برسد. اقتصاد جهانی مدت ها منتظر تحقق یک رشد قوی اینچنینی بوده است. هر سالی که از بحران مالی دردناک سال 2008 می گذشت، سیاستگذاران و اقتصاددانان یک ترمیم اقتصادی قوی را پیش بینی می کردند، اما هیچگاه این رشد اتفاق نمی افتاد. برخی اقتصاددانان این احتمال را مطرح ساختند که اقتصاد جهانی احتمالا دچار یک رکود درازمدت شده است. اما بالاخره سال گذشته اقتصاد جهان آن ترمیمی را که خیلی ها منتظرش بودند تجربه کرد. اکنون میزان بیکاری کاهش یافته، تجارت تقویت شده، بازارهای بورس در حال رشد است و شاید مهمتر از همه، شرکت ها در حال سرمایه گذاری مجدد هستند.

اما در میان این فضای مثبت ایجاد شده، برخی باز هم نگران اند که نرخ رشد اقتصاد جهانی سال آینده مجددا به سقف خود برسد.

جانت هنری، اقتصاددان ارشد بانک اچ اس بی سی گفت: «ما سال 2017 را با یک روند رشد سریعتر از حد انتظار پشت سر گذاشتیم... اما احتمالا در سال 2018 این روند کند خواهد شد.»

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی