آموزش تشریفات رسمی
تیتر روزنامه های مهم دنیا
چالش خبر
قیمت لحظه ای طلا و دلار
بورس اوراق بهادار
اپراتور بی‌جا می‌کند اطلاعات مشتریان را در اختیار دیگران بگذارد :: سهام بلاگ

سهام بلاگ

اطلاعات مفید بورسی

سهام بلاگ

اطلاعات مفید بورسی

سهام بلاگ

اطلاعات اقتصادی-بورسی-قوانین و مقررات مبادلات سهام-اخبار مهم از بزرگان علم اقتصاد دنیا و کار آفرینان برتر

طبقه بندی موضوعی

وزیر ارتباطات با تاکید بر ضرورت حفظ اطلاعات شخصی کاربران توسط اپراتورها گفت: اپراتور بی‌جا می‌کند اطلاعات مشتریانش را در اختیار دیگران می‌گذارد؛ حتی خودشان هم نباید از این اطلاعات استفاده کنند.

به گزارش ایسنا، محمدجواد آذری جهرمی - وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات - امروز در همایش سراسری مدیران وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و شرکت‌های تابعه با تجلیل از مدیران این وزارتخانه در دوره چهار ساله دولت یازدهم اظهار کرد: در این دوره شاخص‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات رشد بی‌نظیری در حوزه‌های پهن باند، ایجاد اشتغال، تسهیل مقررات، تثبیت ساختار وزارت ارتباطات داشتند که توسط مدیران توانمند این وزارت رقم خورد.

او با بیان اینکه هر زمانی ضرورت‌های خود را دارد گفت: در چهار سال دولت دوم تیم جدیدی برای توسعه حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات لازم بود و نیازمندیم تا در این عرصه مدیرپروری انجام شود تا در دوره بعدی کار را به جوانان بسپاریم.

وی ادامه داد: بنا داریم که از معاونان و مدیران مجموعه وزارت ارتباطات برای انجام امور استفاده کنیم. همچنین استفاده از ظرفیت جوانان و بانوان را در برنامه داریم.

آذری جهرمی با انتقاد از برخی اقدامات اپراتورها در زمینه در اختیار گذاشتن اطلاعات کاربران در اختیار شرکت‌های تبلیغاتی گفت: اپراتور بی‌جا می کند اطلاعات مشتریانش را در اختیار دیگران می گذارد. حتی خودشان هم نباید از این اطلاعات استفاده کنند.

آذری جهرمی با اشاره به ضرورت حفظ حقوق مصرف‌کنندگان‌ در عرصه ارتباطات و فناوری اطلاعات، اظهار کرد: باید به خواسته‌های مردم توجه شود. مردم دسترسی ارزان، پرسرعت و امن را نیاز دارند که ما موظفیم کیفیت آن را تضمین کنیم. اولین ابزار ما برای تضمین کیفیت افکار عمومی است.

وی همچنین با بیان این‌که حق‌الناس برگردن ماست، گفت: به رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی دستور دادم، سرشماره‌های اصلی یک اپراتور را که برای مردم از طریق ارسال پیامک‌های زیاد ایجاد مزاحمت می‌کرد متوقف کند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به قضیه لو رفتن دیتابیس یک اپراتور و این‌که قضایا را گردن همدیگر می‌انداختند، گفت: اگر در هر کجای دنیا این اتفاق می‌افتاد، مطمئنا به تبع آن اتفاقات بدی برای مسئولان مربوطه می‌افتاد. ما در عرصه حریم خصوصی مردم شرعا و قانونا مدیونیم. در این حوزه هیچ گذشت و کوتاهی قابل قبول نیست.

آذری جهرمی با بیان این‌که در برخورد با تخلفات، قوه قضاییه هم همراهی می‌کند، اظهار کرد: چرا نباید وقتی یک اپراتور تخلف می‌کند، پرونده‌شان را به قوه قضاییه ارجاع دهیم.

وی همچنین با بیان این‌که ما می‌خواهیم تا برنامه ششم به اهدافی که تعیین کرده‌ایم برسیم، ادامه داد: این‌که هر کسی از شبکه ملی اطلاعات تفسیری داشته باشد، برای ما قابل قبول نیست، چرا که در این حوزه قوه مجریه اهدافی را با عنوان سند تبیین الزامات شبکه ملی اطلاعات تدوین و تعیین کرده است که ما طبق این سند پیش می‌رویم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان این که شبکه ملی اطلاعات زیرساخت اقتصاد دیجیتال و ایجاد اشتغال خواهد بود، گفت که زیربنای توسعه آینده صنعت ICT در کشور همچنین شبکه ملی اطلاعات خواهد بود.

وی افزود: تلاش سازمان تنظیم مقررات ارتباطات این است که تا پایان دهه فجر تمام شهرهای ما به نسل سه و چهار اینترنت متصل بشوند. نیاز مردم از ارتباط به اتصال تبدیل شده است که این نیاز برای همه مردم یکسان است.

آذری جهرمی با اشاره به مدل خصوصی توسعه ارتباطات در مناطق روستایی که توسط وزارت ارتباطات پیگیری شده است، بیان کرد: مردم از این خدمات رضایت ندارند و ما مکلفیم بنابر برنامه ششم توسعه برای روستاهای بالای 20 خانوار، چهار سرویس اساسی از جمله سلامت و دولت الکترونیکی را فراهم کنیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان این‌که مدیران ICT از این به بعد نماینده وزیر در استان‌ها هستند، گفت: مدیران ما در استان‌ها باید پاسخگوی مردم باشند. این که مخابرات خصوصی شده و دیگر در اختیار دولت نیست، نباید اینگونه تلقی شود که ما ابزارهای نظارتی و قانونی را برای کنترل آن نداریم. اینها باید امکانات را برای مردم فراهم کنند. مخابرات استان‌ها موظفند با مدیران ICT به عنوان ارشدشان هماهنگی لازم را داشته باشند.

وی با اشاره به طرح مشترکی با وزارت کار برای ایجاد اشتغال در استان‌ها، اظهار کرد: در طرح تکاپو در دو عرصه پارک فناوری سجاد و کریدوری جدید در منطقه ویژه اقتصادی پیام فعالیت‌هایی را در دست انجام داریم. مدیران استانی باید جوانان نخبه این حوزه را دریابند و حمایت کنند.

آذری جهرمی اضافه کرد: ما در حوزه کسب‌وکارهای نوپا باید مراکز حمایت از کسب‌وکارها را در همه استان‌ها ایجاد کنیم و مشاوره حقوقی و کسب‌وکاری به آنها بدهیم تا بتوانیم اتصال سرمایه‌گذاران و خلاقیت‌ها را به وجود بیاوریم.

در ادامه این مراسم که با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار می‌شد از مسئولان و مدیران پیشین این وزارتخانه تقدیر و تشکر به عمل آمد و احکام مسئولان جدید در حوزه‌های مختلف مدیریتی و معاونتی این وزارت ارایه شد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی