آموزش تشریفات رسمی
تیتر روزنامه های مهم دنیا
چالش خبر
قیمت لحظه ای طلا و دلار
بورس اوراق بهادار
ارتش بیکاران تحصیلکرده در حال شکل‌گیری است :: سهام بلاگ

سهام بلاگ

اطلاعات مفید بورسی

سهام بلاگ

اطلاعات مفید بورسی

سهام بلاگ

اطلاعات اقتصادی-بورسی-قوانین و مقررات مبادلات سهام-اخبار مهم از بزرگان علم اقتصاد دنیا و کار آفرینان برتر

طبقه بندی موضوعی

ارتش بیکاران تحصیلکرده در حال شکل‌گیری است

یک استاد دانشگاه تاکید دارد که هرچه سریع‌تر شورای عالی سرمایه‌های انسانی در کشور باید تشکیل شود. او ایده راه اندازی بورس نیروی کار را پیشنهاد کرد و گفت که این طرح باید از دوران مدرسه آغاز شود تا فرد در مسیر شغلی صحیح قرار بگیرد.

مسلم خانی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: ارتش بیکاران تحصیل‌کرده در حال شکل گرفتن است که قطعا تبعات زیانبار بسیاری برای کشور خواهد داشت و به یک بحران امنیتی تبدیل خواهد شد.لذا منفعلانه‌ای که وزارتخانه‌های علوم و کار و سازمان مدیریت در پیش گرفته‌اند باید تبدیل به یک الگوی فعال شود تا هرچه زودتر شورای عالی سرمایه انسانی را در کشور تشکیل دهیم.

وی وظیفه این شورا را برنامه‌ریزی در خصوص آینده پژوهی فارغ التحصیلان دانشگاهی و جانمایی صحیح دانشجویان در بازار کار عنوان کرد و گفت: این شورا باید بین پذیرش هر دانشجو در هر مرکز علمی و دانشگاهی اعم از آزاد و سراسری و سایر موسسات آموزشی با یک فرصت شغلی بالقوه در بازار کار رابطه معناداری ایجاد کند.

این استاد دانشگاه تاکید کرد: یکی از رسالتهای اخلاقی دانشگاه این است که دانشجو را بر اساس مطالعات راستین بازار امروز و فردا پذیرش کند و بر مبنای این مطالبات آموزش بدهد.یعنی دانشجو را ابتدا اشتغال پذیر و سپس کارآفرین کند تا قبل از آنکه از دانشگاه فارغ التحصیل شود، حداقل اشتغال پذیر و حداکثر کارآفرین شده باشد.

او افزود: برای آنکه ارتش بیکاران تحصیلکرده زودتر تشکیل نشود و به تاخیر بیفتد، اولین کاری که باید انجام بدهیم تشکیل "شورای عالی سرمایه انسانی" است.

مشاور ارشد کارآفرینی و کسب و کار در عین حال ایده "بورس نیروی کار "را مطرح کرد و گفت: باید فضایی ایجاد کنیم که کسب و کارهای بزرگ و متوسط، بخشی از دانشجویان مورد نیاز خود را که با شاخصهای خودشان همسو است بورسیه کنند و دانشجو در حین تحصیل بتواند با آن بنگاه ارتباط برقرار کند.

به گفته خانی، وزارتخانه‌های نفت و نیرو می‌توانند از بورسیه نیروی کار در دانشگاه استفاده کنند و این طرح باید در میان دانش آموزان و از مدارس آغاز شود تا افراد در مسیر شغلی صحیحی قرار بگیرند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی