آموزش تشریفات رسمی
تیتر روزنامه های مهم دنیا
چالش خبر
قیمت لحظه ای طلا و دلار
بورس اوراق بهادار
تولید ۴۲ درصد برق مصر از منابع تجدیدپذیر :: سهام بلاگ

سهام بلاگ

اطلاعات مفید بورسی

سهام بلاگ

اطلاعات مفید بورسی

سهام بلاگ

اطلاعات اقتصادی-بورسی-قوانین و مقررات مبادلات سهام-اخبار مهم از بزرگان علم اقتصاد دنیا و کار آفرینان برتر

طبقه بندی موضوعی

تولید ۴۲ درصد برق مصر از منابع تجدیدپذیر

مصر قصد دارد ۴۲ درصد از برق خود را تا سال ۲۰۲۵ از انرژی تجدیدپذیر تامین کند.

به گزارش ایسنا، محمد شاکر، وزیر برق مصر در کنفرانسی در قاهره اظهار کرد این کشور دریافت پیشنهادها برای انرژی بادی به ظرفیت ۶۰۰ مگاوات را بزودی آغاز خواهد کرد. پارک خورشیدی بن‌بان در استان اسوان مصر در جنوب شرقی این کشور فعالیتش را در اواخر سال ۲۰۱۸ یا اوایل سال ۲۰۱۹ آغاز خواهد کرد.

وزیر برق مصر در این کنفرانس همچنین اعلام کرد مصر شبکه برق خود را به عربستان سعودی متصل می‌کند و به سیستمی در خاورمیانه ملحق می‌شود که به همسایگان امکان می‌دهد برقشان را سهیم شوند.

این اتصال حدود ۱.۶ میلیارد دلار هزینه خواهد داشت و مصر حدود ۶۰۰ میلیون دلار را پرداخت می‌کند.

قراردادها برای ساخت این شبکه در مارس یا آوریل امضا می‌شود و ساخت آن حدود دو سال طول خواهد کشید. مصر در شرایط مازاد می‌تواند برق را صادر کند و در زمان کمبود، نیرو وارد کند.

بر اساس گزارش بلومبرگ، انتقال برق بین مرزی در منطقه خلیج فارس در سال ۲۰۰۹ زمانی که یک شبکه نیرو قطر، کویت، عربستان سعودی و بحرین را به یکدیگر متصل کرد، امکان پذیر شد. هدف این شبکه تضمین امکان واردات نیرو از سوی کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس در شرایط اضطراری بود.

وزیر برق مصر اظهار کرد: مصر که عضو شورای همکاری خلیج فارس نیست، اگر در سال ۲۰۱۴ به شبکه برق عربستان متصل بود، دچار کمبود برق نمی‌شد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد این لینک با عربستان سعودی ۳۰۰۰ مگاوات ظرفیت خواهد داشت. مصر یک لینک ۴۵۰ مگاواتی با اردن و یک لینک ۲۰۰ مگاواتی با لیبی دارد. مصر از موقعیت استراتژیک خود برای اتصال شبکه‌های نیرو در آسیا و نقاط دیگر در آفریقا استفاده خواهد کرد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی