آموزش تشریفات رسمی
تیتر روزنامه های مهم دنیا
چالش خبر
قیمت لحظه ای طلا و دلار
بورس اوراق بهادار
حساب‌های بانکی موسسات غیرمجاز به نام اشخاص باز می شدند :: سهام بلاگ

سهام بلاگ

اطلاعات مفید بورسی

سهام بلاگ

اطلاعات مفید بورسی

سهام بلاگ

اطلاعات اقتصادی-بورسی-قوانین و مقررات مبادلات سهام-اخبار مهم از بزرگان علم اقتصاد دنیا و کار آفرینان برتر

طبقه بندی موضوعی

حساب‌های بانکی موسسات غیرمجاز به نام اشخاص باز می شدند

به گزارش خبرنگار اخبار بانک، موسسات مالی و اعتباری و تعاونی های غیرمجاز به جهت اینکه پول های جمع آوری شده از حساب های افتتاحیه مشتریان را نگهداری کنند، مجبور بودند در یک یا دو بانک بزرگ افتتاح حساب کرده و در انتهای روز مبالغ جمع آوری شده را به بانک منتقل کنند.

در بسیاری از تعاونی های اعتبار و موسسات مالی و اعتباری غیرمجاز حسابهای که در بانکهای بزرگ افتتاح می‌شود به نام موسسه و تعاونی اعتبار نبود و بنام اشخاص بعنوان مثال رئیس یا معاون شعبه افتتاح حساب می کردند.

به عبارت دیگر موسسه مالی و اعتباری غیر مجاز به جهت دور زدن قانون و عدم دستیابی دستگاه قضا به اطلاعات حساب و جلوگیری از مسدود شدن آن توسط بانک مرکزی معمولاً به نام اشخاصی خاص در موسسه افتتاح حساب می کردند.

برای اینکه بانک مرکزی معمولاً از زیرمجموعه خود می خواهد که حسابهای این موسسات مسدود شوند به شعب اینگونه ابلاغ می کردند که حساب در بانک عامل به نام موسسه افتتاح نشود.

معمولاً افتتاح حساب به نام رئیس شعبه، معاون شعبه یا سرپرست استان موسسه مالی و اعتباری غیرمجاز بطور مشترک افتتاح می‌شد.

حال که دستگاه قضا در حال رسیدگی به پرونده موسسات مالی و اعتباری غیر مجاز است باید به این نکته نیز توجه داشته باشد که ممکن است در بانک‌های بزرگ حساب به نام موسسات ذکر شده باز نشده باشد.

کارمندان شبکه بانکی نیز در صورتی که از این راه دور زدن قانون اطلاع دارند می توانند موضوع را به مسئولین قضایی اعلام تا حساب‌های فوق به مشتریان و سپرده گذاران بازگردانده شود.

نظرات  (۱)

jaleb boood
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی