آموزش تشریفات رسمی
تیتر روزنامه های مهم دنیا
چالش خبر
قیمت لحظه ای طلا و دلار
بورس اوراق بهادار
کدام کالاهای صنعتی ایران بیشترین صادرات را دارد؟ :: سهام بلاگ

سهام بلاگ

اطلاعات مفید بورسی

سهام بلاگ

اطلاعات مفید بورسی

سهام بلاگ

اطلاعات اقتصادی-بورسی-قوانین و مقررات مبادلات سهام-اخبار مهم از بزرگان علم اقتصاد دنیا و کار آفرینان برتر

طبقه بندی موضوعی

کدام کالاهای صنعتی ایران بیشترین صادرات را دارد؟

صادرات در بخش رادیو، تلویزیون و وسائل ارتباطی بیشترین میزان رشد مثبت و صادرات سایر تجهیزات جابه‌جایی طبقه‌بندی نشده بیشترین میزان رشد منفی را در بخش صادرات صنعتی کشور طی نیمه نخست سال جاری به خود اختصاص دادند.

به گزارش ایسنا، میزان صادرات صنعتی کشور در شش ماهه نخست سال جاری معادل ۷۶۵۴ میلیون دلار بوده که در قیاس با مدت مشابه سال گذشته که ۷۴۶۱ میلیون دلار صادرات صنعتی صورت گرفته با رشد ۲.۶ درصدی روبرو بوده است. در میان مهم‌ترین اقلام صنعتی صادراتی ساخت رادیو، تلویزیون، وسائل ارتباطی با ۱۵۹ درصد رشد در رتبه اول قرار گرفته و به رقمی معادل ۶.۶ میلیون دلار رسیده است. این درحالی است که میزان صادرات رادیو، تلویزیون، وسائل ارتباطی در شش ماهه نخست سال گذشته رقمی معادل ۲.۵ میلیون دلار بوده است.

پس از آن کاغذ و محصولات کاغذی در شش ماهه نخست سال جاری رشدی ۷۱.۹ درصدی در صادرات روبرو شده و از رقم ۲۶.۶ میلیون دلار در مدت مشابه سال قبل به ۴۵.۷ میلیون دلار رسیده است.

صادرات مبلمان و مصنوعات طبقه‌بندی نشده تولیدی نیز در شش ماهه نخست سال جاری با ۷۵ درصدی روبرو شده و از ۱۵.۹ میلیون دلار در شش ماهه نخست سال گذشته به ۲۷.۹ میلیون دلار در مدت مشابه سال جاری رسیده است.  

طبق اطلاعات ارائه شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت به خبرنگار ایسنا، صادرات محصولات تولید شده از تنباکو و توتون نیز در شش ماهه نخست سال ۱۳۹۵ معادل ۰.۳ میلیون دلار بوده که در مدت مشابه سال جاری به ۰.۵ میلیون دلار افزایش یافته تا شاهد رشد ۵۰.۲ درصدی در این بخش باشیم.

در خصوص بخش‌هایی که با رشد منفی در میزان صادرات صنعتی مواجه شده‌اند باید به صادرات کالاهای تجهیزات جابجایی طبقه‌بندی نشده با رشد منفی ۶۴.۵ درصدی در رتبه اول اشاره کرد، چراکه این بخش در شش ماهه نخست سال ۱۳۹۵ صادراتی ۸.۹ میلیون دلاری داشته که در مدت مشابه سال جاری به ۳.۱ میلیون دلار رسیده است.

 پس از آن در حوزه وسائل نقلیه موتوری، تریلر و نیم‌تریلر نیز با رشد منفی ۲۴.۶ درصدی در صادرات روبرو هستیم؛ به گونه‌ای که میزان صادرات در این بخش طی شش ماهه نخست سال گذشته معادل ۶۳.۴ میلیون دلار بوده به ۴۷.۹ میلیون دلار کاهش یافته است.

صادرات محصولات فلزی فابریکی تولید شده به جز ماشین‌آلات و تجهیزات نیز سومین بخشی است که از لحاظ کاهش صادرات با رشد منفی ۱۷.۹ درصدی روبرو شده و از  ۲۰۶.۳ میلیون دلار در شش ماهه نخست سال ۱۳۹۵ به ۱۷۰.۱ میلیون دلار در شش ماهه نخست سال جاری رسیده است.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی