آموزش تشریفات رسمی
تیتر روزنامه های مهم دنیا
چالش خبر
قیمت لحظه ای طلا و دلار
بورس اوراق بهادار
آمادگی چین برای استفاده از منابع نفت و گاز ایران :: سهام بلاگ

سهام بلاگ

اطلاعات مفید بورسی

سهام بلاگ

اطلاعات مفید بورسی

سهام بلاگ

اطلاعات اقتصادی-بورسی-قوانین و مقررات مبادلات سهام-اخبار مهم از بزرگان علم اقتصاد دنیا و کار آفرینان برتر

طبقه بندی موضوعی

آمادگی چین برای استفاده از منابع نفت و گاز ایران

به گزارش شریان نیوز، به نقل از وزارت نفت، بیژن زنگنه عصر امروز (سه شنبه، ۲۰ آذرماه) با ونگ یانگ گئو، رئیس اتاق بازرگانی بین المللی چین دیدار و گفتگو کرد.

زنگنه در این دیدار با اشاره به اینکه ایران و چین، روابط گسترده و بسیار مستحکمی در بخش‌های مختلف از جمله انرژی با شرکت‌های چینی دارند، گفت: امیدواریم این سفر سبب توسعه و تحکیم این روابط شود و در کنار افزایش سطح مبادلات تجاری ۲ کشور، شاهد سرمایه‌گذاری بخش خصوصی شرکت‌های چینی در ایران باشیم.

همچنین رئیس اتاق بازرگانی بین المللی چین نیز در این دیدار، به روابط گسترده ایران و چین اشاره و اظهار کرد: همانطور که اطلاع دارید چین دارای کمبود منابع انرژی است و این در حالی است که ایران، دوست قدیمی ما، منابع غنی نفت و گاز دارد که این امر می تواند به گسترش روابط ۲ کشور کمک کند.

وی با بیان این که روابط رو به رشد ایران و چین با همه سختی‌ها ادامه یافت، افزود: ایران و چین می توانند در زمینه های سرمایه گذاری بخش خصوصی در ایران به ویژه در حوزه نفت و پتروشیمی با یکدیگر همکاری کنند.

بر اساس این گزارش، مبادلات تجاری ایران و چین پارسال ۳۱ درصد رشد داشته است. در دیدار رؤسای جمهوری دو کشور نیز قرار براین شد تا سطح مبادلات تجاری تهران-پکن تا ۶۰۰ میلیارد دلار در سال برسد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی