آموزش تشریفات رسمی
تیتر روزنامه های مهم دنیا
چالش خبر
قیمت لحظه ای طلا و دلار
بورس اوراق بهادار
تولید تُرب عظیم‌الجثه در ایران که تعجب کارشناسان را برانگیخت :: سهام بلاگ

سهام بلاگ

اطلاعات مفید بورسی

سهام بلاگ

اطلاعات مفید بورسی

سهام بلاگ

اطلاعات اقتصادی-بورسی-قوانین و مقررات مبادلات سهام-اخبار مهم از بزرگان علم اقتصاد دنیا و کار آفرینان برتر

طبقه بندی موضوعی

تولید تُرب عظیم‌الجثه در ایران که تعجب کارشناسان را برانگیخت

 تربی با وزن ۸ کیلوگرم بدون استفاده از هرگونه سم و کود در شهرستان نی‌ریز تولید شد درحالی که وزن یک ترب معمولی حدود ۴۰۰ گرم است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، تربی با وزن 8 کیلوگرم بدون استفاده از هر گونه سم و کود در شهرستان نی‌ریز تولید شد. علی عبدی کشاورز منطقه مشکان تولید کننده این محصول گفت: هیچ نوع کود و سمی در مرحله داشت این محصول استفاده نکردم و این پدیده تعجب اهالی و کارشناسان را برانگیخته است.

 مجتبی شعاع مسئول واحد زراعت مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان نی‌ریز نیز در این باره گفت: شرایط آب و هوایی منطقه مشکان شهرستان نی‌ریز و خاک مرغوب این منطقه باعث افزایش ارزش غذایی محصول ترب می‌شود که این بار در پدیده‌ای نادر شاهد رشد بیش از اندازه این محصول به افزون بر 8 کیلوگرم هم بوده‌ایم.

وی افزود: وزن یک ترب معمولی حدود 400 گرم است اما در شرایط اقلیمی و محیطی مناسب، این گیاه می‌تواند به رشد بالاتری برسد اما تولید ترب‌هایی با وزن‌های 6 تا 9 کیلوگرم تعجب برانگیز است.

وی اظهار کرد: ترب‌های بزرگ بازار چندان مورد پسند مردم نیست اما نشان دهنده مهیا بودن شرایط منطقه مشکان برای پرورش این نوع سبزیجات است.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی