آموزش تشریفات رسمی
تیتر روزنامه های مهم دنیا
چالش خبر
قیمت لحظه ای طلا و دلار
بورس اوراق بهادار
دست‌انداز عراق سر راه صادرات لبنیات ایران :: سهام بلاگ

سهام بلاگ

اطلاعات مفید بورسی

سهام بلاگ

اطلاعات مفید بورسی

سهام بلاگ

اطلاعات اقتصادی-بورسی-قوانین و مقررات مبادلات سهام-اخبار مهم از بزرگان علم اقتصاد دنیا و کار آفرینان برتر

طبقه بندی موضوعی

دست‌انداز عراق سر راه صادرات لبنیات ایران



تحقق ­پیش‌بینی صادرات یک میلیارد دلاری لبنیات به عراق با افزایش ۵۰ درصدی تعرفه از سوی دولت این کشور با مشکل مواجه شده است.
دست‌انداز عراق سر راه صادرات لبنیات ایران
سرویس کسب‌وکار -

کاوه زرگران، دبیرکل کانون انجمن صنایع غذایی ایران با اعلام این خبر افزود: در شش ماه گذشته صادرات لبنیات به عراق به ۵۰۰ میلیون دلار رسید و پیش‌بینی می‌کردیم تا پایان سال به رکورد یک میلیادر دلار دست پیدا کنیم.

به گزارش تجارت‌نیوز، وی ادامه داد: متاسفانه به دلیل مشکلاتی در دو ماه گذشته و افزایش تعرفه واردات لبنیات تا ۵۰ درصد از سوی دولت مرکزی، دست‌یابی به این رکورد صادراتی دشوار شده است.

وی با اشاره به ضرورت حل این مشکل از سوی دولت گفت: دولت باید از طریق سیاسی و انجام رایزنی‌ها در جهت رفع این مانع اقدام کند.

دبیرکل کانون انجمن صنایع غذایی ایران همچنین با اشاره به رشد صادرات آرد به کشور عراق افزود: با وجود آنکه بیش از ۹۹ درصد سهم یک میلیون و پنجاه هزار تنی آرد عراق از سوی ترکیه تامین می‌شود اما با توجه به ظرفیت در حوزه گندم شرکت‌های ایرانی گام‌های خوبی را برداشتند.

کاوه زرگران بازار عراق را دارای ظرفیت‌های بسیاری برشمرد و تصریح کرد: یکی از مشکلات تجار ایرانی مربوط به قوانین عبور موقت کالا است که از سوی کشور ما سختگیری می شود و به زیان صادرات است.

وی خاطرنشان کرد: این مشکل باید در تعاملات بین گمرک و وزارتخانه‌های جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت برطرف شود تا شرکت‌های ایرانی بدون دغدغه به صادرات بپردازند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی