آموزش تشریفات رسمی
تیتر روزنامه های مهم دنیا
چالش خبر
قیمت لحظه ای طلا و دلار
بورس اوراق بهادار
مشکلات طرح یکپارچه توسعه میادین غرب کارون بررسی شد :: سهام بلاگ

سهام بلاگ

اطلاعات مفید بورسی

سهام بلاگ

اطلاعات مفید بورسی

سهام بلاگ

اطلاعات اقتصادی-بورسی-قوانین و مقررات مبادلات سهام-اخبار مهم از بزرگان علم اقتصاد دنیا و کار آفرینان برتر

طبقه بندی موضوعی

مشکلات طرح یکپارچه توسعه میادین غرب کارون بررسی شد

به گزارش ایلنا به نقل از معاونت بررسی، امکان‌سنجی اقتصادی و مالی طرح‌های برنامه ریزی تلفیقی، در جلسه ای که به منظور بررسی مسائل و مشکلات دو طرح احداث خط لوله گوره - جاسک و پایانه جاسک و خطوط لوله و تأسیسات جانبی طرح توسعه یکپارچه میادین نفتی مشترک غرب کارون برگزار شد، پیرامون تغییر زمان شروع اجرای این پروژه ها از سال ۱۳۹٧ به ۱۳۹٦ تبادل نظر شد و راهکارهای کوتاه مدت و بلندمدت جهت جلوگیری از تاخیر در اجرای این طرح ملی اتخاذ شد.

علت تغییر زمان اجرای این پروژه ها، ضرورت شروع عملیات اجرایی (خرید خط لوله) در سال جاری و تغییر شرح‌کار پروژه خطوط لوله و تأسیسات جانبی است که کاستن از ظرفیت صادراتی نفت خام فوق سنگین پایانه بهرگان و افزودن به ظرفیت صادراتی پایانه خارگ، با در نظر گرفتن مسائل فنی و افزایش برنامه تولید آتی نفت خام فوق سنگین میادین نفتی غرب کارون را شامل می شود.

طرح توسعه یکپارچه میادین مشترک نفتی غرب کارون به منظور توسعه این میادین با هدف افزایش ظرفیت تولید، فرآورش، انتقال و صادرات ۵۵٠ هزار بشکه در روز نفت خام میادین نفتی آزادگان جنوبی، آزادگان شمالی (فاز۲)، یادآوران (فاز۲) و یاران جنوبی بر اساس مصوبه شورای اقتصاد و ابلاغیه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی ریاست جمهوری در اولویت اجرایی وزارت نفت قرار دارد.

گفتنی است در این نشست که در دفتر معاونت امور انرژی سازمان برنامه‌ و بودجه کشور برگزار شد، مشاور طرح احداث خط لوله گوره - جاسک و نمایندگان مدیریت برنامه ریزی تلفیقی و شرکت مهندسی و توسعه نفت حضور داشتند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی