آموزش تشریفات رسمی
تیتر روزنامه های مهم دنیا
چالش خبر
قیمت لحظه ای طلا و دلار
بورس اوراق بهادار
سرمایه‌گذاری بلند مدتی در کشور طی چند سال‌ اخیر انجام نشده است :: سهام بلاگ

سهام بلاگ

اطلاعات مفید بورسی

سهام بلاگ

اطلاعات مفید بورسی

سهام بلاگ

اطلاعات اقتصادی-بورسی-قوانین و مقررات مبادلات سهام-اخبار مهم از بزرگان علم اقتصاد دنیا و کار آفرینان برتر

طبقه بندی موضوعی

سرمایه‌گذاری بلند مدتی در کشور طی چند سال‌ اخیر انجام نشده است

 عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی گفت: براساس تحقیقات انجام‌شده، هیچ  سرمایه‌گذاری بلندمدتی در چند سال گذشته در کشور انجام‌ نشده و تمام سرمایه‌گذاری‌ها کوتاه‌مدت است که این امر نشان از عدم اعتماد سرمایه‌گذاران برای پروژه‌های بلندمدت و ملی است.

ابوالفضل حجازی، در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم اظهار کرد: در تمام کشورها حمایت از پول ملی از سیاست‌های  اصلی  دولت‌ها است اما در ایران دولت هر زمانیکه در بودجه کم بیاورد، با نرخ ارز بازی می‌کند و از آن طرف هر موقع میزان صادرات کاهش می‌یابد  می‌گویند: نرخ ارز کم است.

وی با بیان اینکه قیمت واقعی ارز از این نرخ فعلی بسیار پایین‌تر است افزود:صادرکنندگان ما نیز بخشی از مواد اولیه خود را از طریق واردات تأمین می‌کنند و بالا رفتن نرخ ارز، تأثیر زیادی بر افزایش قیمت تمام‌شده کالای آنها دارد و حتی در بخش‌های دیگری  مانند  حمل‌ونقل نیز تأثیرگذار است.

عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی ایران ادامه داد: در سه ماه گذشته بیش از 13 درصد شاهد افزایش نرخ ارز در بازار مصرف بودیم.

 وی تصریح کرد: می‌گوییم تورم موجود در کشور یک رقمی است، چرا نرخ سود بانک‌ها سه رقمی و میزان افزایش قیمت ارز دو رقمی است و این اعداد بایک دیگر همخوانی ندارند؟

عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی ایران گفت: براساس تحقیقات انجام‌شده توسط دانشگاه شریف هیچ سرمایه‌گذاری بلندمدتی در چند سال گذشته در کشور انجام‌نشده و تمام سرمایه‌گذاری کوتاه‌مدت بوده است که این امر نشان از عدم اعتماد سرمایه گذاران  برای پروژه‌های بلندمدت و ملی است.

وی افزود: به‌غیراز بخش‌های نفتی سایر بخش‌های تولیدی و صنعتی، نقشی (در صادرات) کشور ندارد و آماری نیز که ارائه  می‌شود، غیرواقعی است.

حجازی، بابیان اینکه در شرایط فعلی اقتصادی کشور باید حداقل، نرخ ارز را ثابت نگه داشت تأکید کرد: لزوم بالا رفتن نرخ ارز برای بخش تولیدی، بیشتر شدن میزان نقدینگی در واحدهای تولید است اما بانک‌ها همکاری لازم را برای تزریق نقدینگی در این باره ندارند.

ریشه فساد از سیستم دولتی است

وی افزود: تولیدکنندگانی که در دهه 80 هزار نفر کارگر داشته تعداد آنها امروز به صد نفر کاهش‌یافته است زیرا سرمایه آنها یک شبه با افزایش نرخ دلار از هزارتومان به چهار هزار تومان ،کاهش‌یافته است.

عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی ایران با بیان اینکه با تعویض یک وزیر در دولت تمام سیاست‌های اقتصادی کشور را دچار تغییرات زیادی میکند گفت: به این دلیل است که نتوانسته ایم جذب سرمایه گذاری خارجی داشته باشیم و سرمایه گذاران داخلی را نیز به خارج از کشور هدایت می‌کنیم.

حجازی گفت: وقتی درباره فساد (در اقتصاد کشور) صحبت می‌شود، مربوط به بخش خصوصی نیست بلکه از ریشه‌های سیستم دولتی است؛ فعالان اقتصادی وقتی در این شرایط قصد فعالیت سالم را در اقتصاد کشور دارند، شرایط برای آنها تنگ و خفگان کننده است.

نرخ واقعی دلار 3300 تومان است

وی با تاکید بر لزوم تک‌نرخی شدن قیمت ارز در کشور گفت: نرخ واقعی ارز دلار  در کشومان 3300 تومان تا 3500 تومان است که رسیدن به این نرخ منجر به بازگشت رونق به اقتصاد کشور می‌شود. 

عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی ایران ادامه داد: کسانی که در این شرایط فعلی کشور، اقدام به تولید می‌کنند در واقع عاشق کشورشان هستند؛ این در حالی است که کشور چین به صادرکنندگان خود 7 تا 16 درصد یارانه صادراتی نیز می‌دهد.

وی تصریح کرد: دولت برای تشویق صادرکنندگان با اقداماتدیگری، خارج از افزایش نرخ ارز باید وارد شود.

حجازی گفت: دولت به‌جای افزایش نرخ ارز برای حمایت از صادرات می‌توانند از کانال‌های پرداخت یارانه های صادراتی و تسهیلات  ارزان‌ قیمت بانکی یا از صندوق توسعه ملی، وارد شود.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی