آموزش تشریفات رسمی
تیتر روزنامه های مهم دنیا
چالش خبر
قیمت لحظه ای طلا و دلار
بورس اوراق بهادار
ایران خودرو و سایپا تهدید شدند :: سهام بلاگ

سهام بلاگ

اطلاعات مفید بورسی

سهام بلاگ

اطلاعات مفید بورسی

سهام بلاگ

اطلاعات اقتصادی-بورسی-قوانین و مقررات مبادلات سهام-اخبار مهم از بزرگان علم اقتصاد دنیا و کار آفرینان برتر

طبقه بندی موضوعی

ایران خودرو و سایپا تهدید شدند


به گزارش مشرق، پدرام سلطانی در خصوص صحبت های اخیر وزیر صنعت در اتاق بازرگانی که از بخش خصوصی درخواست کرده بود به تشکیل قطب سوم خودروسازی ورود پیدا کنند، اظهارداشت: بیان این صحبت آنهم از زبان وزیر صنعت برای ما بسیار غافلگیرانه بود زیرا نمی دانستیم براساس کدام کار کارشناسی این موضوع مطرح شده است.

وی با بیان اینکه این موضوع یک تلنگر یا تهدید محترمانه ایران خودرو  سایپا بوده است، گفت: در حال حاضر بخش خصوصی با سطح تولید کم در صنعت خودروسازی کشور فعال است. اما باید به این نکته توجه کنیم که در دانش فنی طراحی پلتفرم هنوز اقدمات مؤثری را انجام نشده به همین دلیل مسیر توسعه این صنعت با کندی همراه است. البته شرایط تجاری کشور هم مشکلاتی را به وجود آورده است.

این عضو هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی برای توسعه صنعت خودرو باید نگاه صادراتی داشته باشیم، گفت: برای تشکیل قطب سوم خودروسازی مقدماتی از جمله پیوستن ایران به سازمان تجارت جهانی یا تدوین موافقت نامه های تجاری با همسایگان است. البته در کنار این موضوع باید هزینه های تولید را هم در کشور مدیریت و کاهش پیدا کند.

سلطانی با اشاره به اینکه در صورت عدم اجرای این مقدمات ایجاد قطب سوم خودروسازی اصلاً امکان پذیر نیست، تصریح کرد: در تولیدات مقیاس کلان و با ارزش افزوده بالا باید به بحث صادارت توجه جدی شود. به اعتقاد من تا زمانی که صادارت نداشته باشیم صنعت به هیچ عنوان توسعه نخواهد یافت.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی