آموزش تشریفات رسمی
تیتر روزنامه های مهم دنیا
چالش خبر
قیمت لحظه ای طلا و دلار
بورس اوراق بهادار
درآمد سالانه عشایر چقدر است؟ :: سهام بلاگ

سهام بلاگ

اطلاعات مفید بورسی

سهام بلاگ

اطلاعات مفید بورسی

سهام بلاگ

اطلاعات اقتصادی-بورسی-قوانین و مقررات مبادلات سهام-اخبار مهم از بزرگان علم اقتصاد دنیا و کار آفرینان برتر

طبقه بندی موضوعی

درآمد سالانه عشایر چقدر است؟

به گزارش افکارنیوز، مرتضی ذوالانوار مدیرعامل صندوق توسعه بخش کشاورزی و عشایری با اشاره به  نقش عشایر در  تحقق اقتصاد مقاومتی و توسعه اقتصادی، اظهار کرد: با توجه به تنوع جمعیتی و به لحاظ فرهنگی، صنایع دستی روستاییان افزایش یافته  و همواره شاهد عرضه آن در بازارها هستیم.

وی با اشاره به اینکه نقش زنان در تولید صنایع دستی بیشتر به چشم می خورد، افزود: مطابق با آمار حدود ٧٥ درصد درآمد عشایر متعلق به دام و ١٥ درصد آن از محل صنایع دستی و مابقی از سایر بخش ها و خدمات است.

ذوالانوار با بیان ضرورت ساماندهی صنایع دستی و تعریف زنجیره برای آن گفت: براین اساس طرح های متفاوتی در حوزه اقتصاد مقاومتی از جمله زنجیره تولید گوشت قرمز، زنجیره گیاهان دارویی و صنایع دستی که عمدتا متکی به تشکل ها هستند را تعریف کرده ایم.

مدیرعامل صندوق توسعه بخش کشاورزی و عشایری ادامه داد: بیش از ٣٠٠ واحد صندوق خرد زنان عشایر، ٢٠٠ تشکل تعاونی و اتحادیه عشایری و یک صندوق توسعه بخش عشایری داریم.

وی با بیان اینکه  زنجیره صنایع دستی را در اقتصاد مقاومتی به عنوان یک فعالیت تعریف کرده ایم، تصریح کرد: همچنین  ١/٥ میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی برای ایجاد و توسعه اشتغال پایدار روستائیان و عشایر اختصاص خواهد یافت.

ذوالانوار به رادیو گفتگو گفت: با کمک تشکل ها و سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی دستورالعمل هایی را در هیأت دولت مصوب و تفاهم نامه هایی را به مرحله امضا رساندن ایم.

مدیرعامل صندوق توسعه بخش کشاورزی و عشایری در پایان بیان کرد: متوسط درآمد هر خانوار عشایر سالیانه بین ١٥ تا ١٨ میلیون تومان است که این میزان مکفی نبوده و بایستی هر خانوار پنج نفره عشایری به ازای هر ماه مبلغ ٣ میلیون تومان دریافت کنند.

نظرات  (۱)

چطوری جاوا اسکریپ قرار دادی تو وبلاگت؟
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی