آموزش تشریفات رسمی
تیتر روزنامه های مهم دنیا
چالش خبر
قیمت لحظه ای طلا و دلار
بورس اوراق بهادار
هدف از کاهش نرخ سود بانکی چیست؟(وزیر اقتصاد پاسخ می دهد) :: سهام بلاگ

سهام بلاگ

اطلاعات مفید بورسی

سهام بلاگ

اطلاعات مفید بورسی

سهام بلاگ

اطلاعات اقتصادی-بورسی-قوانین و مقررات مبادلات سهام-اخبار مهم از بزرگان علم اقتصاد دنیا و کار آفرینان برتر

طبقه بندی موضوعی

هدف از کاهش نرخ سود بانکی چیست؟(وزیر اقتصاد پاسخ می دهد)

مسعود کرباسیان وزیر اقتصاد

به گزارش مهر
، مسعود کرباسیان افزود: در نشست مشترک با اعضای کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی در مجلس مشکلات تولید و بحث حمایت از اشتغال و همچنین نحوه اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی مورد بررسی قرار گرفت.

وزیر امور اقتصادی و دارایی ادامه داد: تمامی قوای نظام برای اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی و حمایت از اشتغال و تولید مسئولیت دارند و باید با تعامل بیشتر در رفع موانع بخش تولید تلاش کنند.

کرباسیان با اشاره به ارائه گزارش عملکردی در نشست کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی مجلس افزود: مباحث در خصوص مسائل بانکی، خصوصی سازی، سرمایه گذاری، تأمین نقدینگی مورد نیاز بخش تولید و رابطه تولید با سیستم بانکی مورد بررسی قرار گرفت تا مشکلات بخش تولید در زمینه های مذکور رفع شود.

لزوم حذف مجوزهای مخل تولید

وی با اشاره به لزوم حذف مجوزهای مخل تولید افزود: بهبود فضای کسب و کار و تسهیل تأمین نقدینگی مورد نیاز بخش تولید از اهداف اقتصاد کشور است.

کرباسیان در ادامه افزود: یکی از اهداف اصلی برای کاهش نرخ سود بانکی این است که نقدینگی به بخش تولید سوق داده شود و در این راستا تلاش شد تا بازار سرمایه تقویت شود و همچنین اوراق مشارکت نیز عرضه شد که البته رشد شاخص بورس نیز در مدت اخیر حاصل شد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی یادآور شد: تلاش می شود شرایط برای سوق نقدینگی به بخش تولید فراهم و همچنین از جذابیت بخش دلالی کاذب در اقتصاد کاسته شود.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی