آموزش تشریفات رسمی
تیتر روزنامه های مهم دنیا
چالش خبر
قیمت لحظه ای طلا و دلار
بورس اوراق بهادار
انتقاد شدید توکلی به بانک مرکزی در جمع تجمع مال باختگان کاسپین :: سهام بلاگ

سهام بلاگ

اطلاعات مفید بورسی

سهام بلاگ

اطلاعات مفید بورسی

سهام بلاگ

اطلاعات اقتصادی-بورسی-قوانین و مقررات مبادلات سهام-اخبار مهم از بزرگان علم اقتصاد دنیا و کار آفرینان برتر

طبقه بندی موضوعی

آریا بازار - رئیس هیات مدیره دیده بان شفافیت و عدالت از پی گیری مشکل مالباختگان کاسپین در این سازمان مردم نهاد خبر داد.
موسسه کاسپین
رئیس هیات مدیره دیده بان شفافیت و عدالت از پی گیری مشکل مالباختگان کاسپین در این سازمان مردم نهاد خبر داد.
احمد توکلی عصر امروز در تجمع خیابانی مالباختگان کاسپین حاضر شد و ضمن گزارشی از روند پی گیری اعلام جرم علیه مدیران بانک مرکزی و موسسه ثامن الحجج گفت: باید از قوه قضائیه بجهت پی گیری اعلام جرم علیه مدیران بانک مرکزی و وزارت تعاون تشکر کنیم و اینرا طلیعه ای نوید بخش در رفع مشکل مالباختگان موسسات مالی و اعتباری بدانیم.



رئیس هیات مدیره دیده بان شفافیت و عدالت با بیان این خبر که از من دعوت شده است تا اسناد مربوط به تخلف مسئولین بانک مرکزی و وزارت تعاون از سال 85 تا 95 را در ماجرای موسسه ثامن الحجج به دادگاه ارائه کنم تاکید کرد: در موضوع پرونده کاسپین نیز به اندازه ثامن الحجج اسناد و مدارک داریم و بزودی نسبت به شکایت مردم دادخواهی می کنیم.
توکلی در پاسخ به اعتراض مردم نسبت به کم اعتنائی دستگاه قضائی در پی گیری این پرونده گفت: ماهیت پرونده های مالی زمان بر است، در همه جای دنیا هم چنین است. لذا شما هم باید همراهی کند.
این کارشناس اقتصادی همچنین در پاسخ به این شبهه که چرا در ماجرای ورشکستگی نهادهای مالی و اعتباری، دولت را شریک می دانیم گفت: برخی می گویند ورشکستگی یک نهاد مالی نیز مثل ورشکستگی یک بنگاه تولیدی است و نباید دولت را مقصر دانست. این در حالی است که موسسات مالی واعتباری با پول مردم، خلق پول می کنند و خدمات پولی و بانکی ارائه می دهند. وقتی کفش می خریم، این خرید ما به اعتبار وزارت تعاون و وزارت جهاد نیست ولی وقتی پول بانک می گذاریم به اعتبار حاکمیت اعتماد می کنیم. موسسات مالی نزد بانک مرکزی سپرده و ذخیره قانونی دارند و این یعنی بانک مرکزی در این گرفتاری سهیم است و نمی تواند شانه خالی کند.
توکلی همچنین خاطر نشان کرد: ضمن اینکه باید با متخلفین برخورد شود و مسئولین بانک مرکزی و وزارت تعاون باید طی این سالها تحت پی گرد دستگاه قضائی قرار بگیرند، ولی اینکه بگوئیم بانک مرکزی باید پول چاپ کند و خسارت مال باختگان را جبران کند حرف غلطی است.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی