آموزش تشریفات رسمی
تیتر روزنامه های مهم دنیا
چالش خبر
قیمت لحظه ای طلا و دلار
بورس اوراق بهادار
معامله گری در بازار سرمایه شغل است :: سهام بلاگ

سهام بلاگ

اطلاعات مفید بورسی

سهام بلاگ

اطلاعات مفید بورسی

سهام بلاگ

اطلاعات اقتصادی-بورسی-قوانین و مقررات مبادلات سهام-اخبار مهم از بزرگان علم اقتصاد دنیا و کار آفرینان برتر

طبقه بندی موضوعی

معامله گری در بازار سرمایه شغل است

 به گزارش اکو ویژن - در آیین اختتامیه و اهدای جوایز نخستین لیگ ستارگان بورس شاپور محمدی رییس سازمان بورس و اوراق بهادار به ایراد سخن پرداخت و گفت: سازمان بورس علاوه بر اینکه متولی نظارت بر بازار سرمایه و اجرای قوانین است معتقد به توسعه بازار است و این اعتقاد در کل ارکان بازار سرمایه برای کمک به بازار سرمایه وجود دارد.


وی با بیان اینکه بازار سرمایه در تمام دنیا به عنوان کسب و کار نوین شناخته می شود، اظهار داشت: از نکات جالب در بازار سرمایه نزدیک شدن مفاهم آکادمیک دانشگاهی به ابزار های موجود در بازار سرمایه است. شاید دو دهه پیش صحبت درباره آپشن، فیوچرز و گواهی سپرده نکات آکادمیک بود اما هم اکنون از همه این ابزارها استفاده می شود.

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار با تأکید بر اینکه بازار سرمایه می تواند فرصت اشتغال برای افراد تحصیلکرده باشد، گفت: باید تصور قدیمی حقوق بگیری و استخدام دولتی به کمک کسب و کارهای نوین از جمله بازار سرمایه تغییر کند و در این راه ارتباط بین علم و دانش در کنار تجربه می تواند فرصت های مناسبی را برای کسب درآمد ایجاد کند.

وی با بیان اینکه هدف از برگزاری لیگ ستارگان بورس، فرهنگ سازی است، خاطر نشان کرد: امیدواریم همه دانشگاه ها در دوره های بعدی لیگ ستارگان حضور داشته باشند تا در اشاعه فرهنگ سرمایه گذاری کمک شود.

محمدی در بخش دیگر سخنان خود به اهمیت ابزار مشتقه اشاره کرد و گفت: در سازمان بورس همیشه تلاش می شود علاوه بر کسانی که به دنبال کسب سود معقول از طریق استراتژی های علمی هستند زمینه کسب سودهای شارپ و بزرگ به کمک ابزار مشتقه نیز فراهم شود تا این دسته از سرمایه گذاران نیز به اهداف خود برسند.

وی با بیان اینکه امید می رود با توسعه ابزار مشتقه سودهای بالا نیز به دست آید، به لزوم سفته بازی در بازار اشاره کرد و گفت: برخی سفته بازی در بازار را نقد می کنند در حالیکه در تمام دنیا و بازارهای جهانی ثابت شده نه تنها سفته بازی بد نیست بلکه باعث ایجاد تعادل در بازار می شود و چنانچه این اتفاق نیفتد نمی توان انتظار تعادل یافتن را از بازار داشت.

درادامه مراسم حسن قالیباف مدیر عامل بورس اوراق بهادار تهران نیز، گفت: لیگ ستارگان بورس، رقابت نخبگان علمى- مالی کشور در فضای بازار سرمایه بود.

قالیباف افزود: برخی در هنگام برگزاری این رویداد بازار سرمایه در تالار حافظ انتقاد هایی را مطرح می کردند با این حال این رقابت برگزار شد و امروز شاهد نتایج مثبت آن هستیم .

وی با تاکید بر اینکه لیگ ستارگان پل ارتباطی دانشگاه و بازار سرمایه بود، گفت: این رویداد فرصت مهم دانشگاه و بورس بود و از آن به خوبی بهره برداری شد.

مدیر عامل بورس تهران با بیان اینکه ارتباط نخبگان علمى و بازار سرمایه طی یک ماه برگزاری این لیگ به خوبی شکل گرفت، افزود: این مسابقات در واقع نمایش تئوری و عمل بود.

وی همچنین از تیم های شرکت کننده در این رویداد قدردانی و ابراز امیدواری کرد در آینده ضعف های این لیگ کمرنگ تر و قوت آن افزایش یابد.

قالیباف در پایان سخنان خود افزود: قطعا برگزاری مستمر این رویداد ارتباط بیشتر دانشگاه و بازار سرمایه را رقم خواهد زد.

علیرضا دلیری، معاون توسعه مدیریت و منابع معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری به عنوان سخنران سوم این آیین عنوان کرد: بازار سرمایه یکى از مهمترین ابزار های تامین مالی بنگاه های تولیدی است.

وی با بیان اینکه ب

است ، افزود: طی سال گذشته بین ما، بورس و فرا بورس تعاملات گسترده ای انجام شد که حاصل آن راه اندازی تابلوی شرکت های دانش بنیان در فرابورس است.

وی تاکید کرد: حرکت بازار سرمایه به سمت علم و دانش ضرورت اقتصاد کشور است و برگزاری این لیگ پل بین دانشگاه و بازار سرمایه بود.

به گزارش سنا، در پایان بیانیه هیأت داوران نخستین لیگ ستارگان بورس توسط روح الله حسینی مقدم قرائت شد.

در این بیانیه هدف از برگزاری این لیگ ارتباط رشته تحصیلی در مسیر شغلی، توسعه فرهنگ صحیح سهامداری و جلب توجه دانشجویان رشته های اقتصاد، حسابداری، مالی و سایر رشته های مرتبط به بازار سرمایه عنوان شد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی