آموزش تشریفات رسمی
تیتر روزنامه های مهم دنیا
چالش خبر
قیمت لحظه ای طلا و دلار
بورس اوراق بهادار
جزئیات جدید از ایجاد بانک کوثر :: سهام بلاگ

سهام بلاگ

اطلاعات مفید بورسی

سهام بلاگ

اطلاعات مفید بورسی

سهام بلاگ

اطلاعات اقتصادی-بورسی-قوانین و مقررات مبادلات سهام-اخبار مهم از بزرگان علم اقتصاد دنیا و کار آفرینان برتر

طبقه بندی موضوعی

جزئیات جدید از ایجاد بانک کوثر

اخبار بانک: در حالی مدت‌هاست سیاست ادغام یک بانک و دو موسسه اعتباری وابسته به نهادهای نظامی و تشکیل بانک کوثر مطرح شده که آخرین اخبار حاکی از آن است که این موضوع در مسیر عملیاتی شدن قرار داشته و قرار است بانکی با سرمایه‌ای بیش از ۳۰۰۰ میلیارد تومان تشکیل شود.
موسسات مالی غیر مجاز
به گزارش پایگاه خبری اخبار بانک، در جریان ساماندهی بازار غیرمتشکل پولی و پایان دادن به فعالیت موسساتی که مجوزی برای فعالیت در بازار پول از سوی بانک مرکزی نداشتند برخی موسسات به بانک‌ها واگذار شده تا عهده‌دار مسئولیت دارایی و بدهی‌ها و همچنین تعهدات آنها نسبت به سپرده‌گذاران باشند.

اما در همین جریان بود که بحث ادغام برخی بانک‌ها و موسسات نیز مطرح و البته با حواشی همراه شد. موضوع مربوط به ادغام موسسه ثامن و بانک مهر اقتصاد با موسسه اعتباری کوثر که با مجوز بانک مرکزی فعالیت می‌کند، است. چندی پیش انتشار این خبر که البته منبع رسمی و مورد تایید بانک مرکزی نداشت، موجب ایجاد هیجان بین سپرده‌گذاران این موسسات شد تا این که بانک مرکزی  بعد از چند روز سکوت در واکنشی روند فعالیت موسسه ثامن و مهر اقتصاد را مورد تایید قرار داد و آنها را در لیست موسساتی که در حال دریافت مجوز بانک مرکزی هستند قرار داد.

در شرایطی بحث‌ها در رابطه با این ادغام ادامه داشت که چندی پیش رئیس کل بانک مرکزی رسما از ادغام ثامن، مهر اقتصاد و موسسه کوثر و در نهایت تشکیل یک بانک خبر داد.

این در حالی است که آخرین وضعیتی که عیسی رضایی-مدیر عامل موسسه کوثر- در رابطه با تشکیل بانک کوثر به ایسنا اعلام کرده، حاکی از آن است که همچنان منتظر تشکیل این بانک هستند. آن طور که وی عنوان می‌کند تشکیل بانک کوثر در مسیر طی الزامات و تشریفاتی قرار دارد که هم مقامات بالادستی  و هم سهامداران بانک‌ها و موسسات مربوطه انتظار داشته و باید رعایت شوند و از سویی دیگر لازم است قواعد و آنچه که شورای پول و اعتبار  و بانک مرکزی ملزم کرده به مرحله اجرا درآید، چرا که به هر صورت تشکیل این بانک نیازمند زمان برای تحقق مکانیزم‌های لازم است.

وی در رابطه با این که اخیرا برخی اخبار حاکی از آن است که احتمالا در این ادغام بانک حکمت نیز حضور داشته باشد، یادآور شد که باید گذر زمان همه مسائل را مشخص کند، اما در حال حاضر کاندیداهای اصلی ثامن، مهر اقتصاد و موسسه کوثر بوده و فعلا بحث بانک یا موسسه دیگری مطرح نیست.

با این حال رضایی اطمینان داد که با ادغامی که انجام و در نتیجه آن بانک کوثر ایجاد می‌شود سپرده‌گذاران و به ویژه سپرده‌گذاران ثامن از احساس امنیت بیشتری برخوردار خواهند بود چرا که به تامین اعتبار بانک مرکزی وصل شده و مسائل آنها قابل حل می‌شود.

مدیرعامل موسسه کوثر در رابطه با این که بانک مرکزی، موسسه ثامن و مهر اقتصاد را در لیست در حال دریافت خود قرار داده آیا این موضوع می‌تواند تغییری در روال ایجاد بانک کوثر ایجاد کند، نیز عنوان کرد که تمامی این مسائل بستگی به سیاست‌های بانک مرکزی داشته و تاکنون تاکید بر همگرایی و تجمیع بوده است.

اما رضایی در رابطه با سرمایه تشکیل بانک کوثر نیز یادآور شد که این بانک در نتیجه ادغامی که انجام خواهد شد با سرمایه‌ای بیش از ۳۰۰۰ میلیارد تومان خواهد بود.

بنابر توضیحات دیگر مدیرعامل موسسه کوثر تصمیمی برای کاهش نیرو و بیکار کردن آنها وجود نداشته و برای تعدیل برنامه‌ای ندارد مگر این که کسی خودش دیگر تمایل به ادامه همکاری نداشته باشد. این در حالی است که به گفته وی در هر شعبه مسئول وصول مطالبات، بازاریاب و بازرس حضور دارد که این سه مسوول حدود ۵۰۰۰ نیرو نیاز خواهد داشت که در کنار آن نیروهای دیگر نیز فعال خواهند بود.

وی همچنین در رابطه با کاهش شعب هم گفت که اگر نیاز باشد و فاصله شعب رعایت نشده باشد در نتیجه ممکن است کاهش در این رابطه داشته باشیم.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی