آموزش تشریفات رسمی
تیتر روزنامه های مهم دنیا
چالش خبر
قیمت لحظه ای طلا و دلار
بورس اوراق بهادار
10 روش برای یک سفر رویایی... :: سهام بلاگ

سهام بلاگ

اطلاعات مفید بورسی

سهام بلاگ

اطلاعات مفید بورسی

سهام بلاگ

اطلاعات اقتصادی-بورسی-قوانین و مقررات مبادلات سهام-اخبار مهم از بزرگان علم اقتصاد دنیا و کار آفرینان برتر

طبقه بندی موضوعی

10 روش برای یک سفر رویایی...


گردشگری پایدار و سفر سبز رفته رفته به یک جریان اصلی در گردشگری تبدیل می شود و هتل ها، اقامتگاهها، مجریان تور و دیگر شرکتهای فعال در عرصه گردشگری در تلاش هستند تا اقداماتشان سازگار با محیط یا در اصطلاح سبز باشد و در این مسیر، راه حلهای خلاقانه و مبتکرانه ای را ارائه می دهند. اما به عنوان گردشگر چه کارهایی می توانیم انجام دهیم تا در حین بازدید از جاهایی که دوست داریم از فرهنگ و محیط زیست آنجا نیز محافظت کنیم؟

داتش آموزان مرکز گردشگری پایدار در آمریکا 10 راه ساده را برای سبز سفر کردن شناسایی کرده اند که با انجام آنها تا حد زیادی می توانیم در این راه تغییرات مثبت ایجاد کنیم.

راجع به مقصدی که میروید چیزهای زیادی بیاموزید.

راجع به محیط طبیعی، فرهنگ و تاریخ جایی که بازدید می کنید بیاموزید. این عوامل باعث منحصر به فرد شدن هر منطقه می شوند و زمانیکه از آنها آگاهی داشته باشید تجربه سفرتان ارزشمندتر میشود. می توانید کتابچه های راهنما، مقاله های نشنال جئوگرافیک و یا وبلاگهای سفر را در این زمینه مطالعه کنید و چیزهای زیادی یاد بگیرید همه اینها به خود شما نیز کمک میکنند شخصیت پخته تر و آگاهتری داشته باشید.

عادتهای خوبتان را در خانه جا نگذارید.

در زمان سفر هم کار تفکیک زباله و بازیافت را انجام دهید ، در مصرف آب صرفه جویی کنید و چراغهای اضافی را خاموش کنید. درست مانند زمانی که در خانه خودتان هستید رفتار کنید. زمانی که در خانه هستید به خاموش کردن چراغها و تلویزیون توجه می کنید زیرا قبضهایش را شما پرداخت می کنید. سعی کنید زمانی که در هتل هستید هم همین رفتار را داشته باشید. زمانی که از دستگاههای خنک کننده استفاده می کنید در بالکن را ببندید. حتی اگر در خانه خود این کارها را انجام نمی دهید در سفر رعایت کتید زیرا قبض ها را شخص دیگری پرداخت می کند. اینها کارهای ساده ای است که به راحتی می توانید انجام دهید.

در هنگام سفر در مصرف سوخت صرفه جویی کنید.

پروازهای مستقیم رزرو کنید، ماشینهای کوچک کرایه کنید، از درست کار کردن وسیله نقلیه خود اطمینان حاصل کنبد و زمان سفر در مصرف سوخت صرفه جویی کنید.زمانی که در مقصد هستید سعی کنید بیشتر پیاده روی کنید و یا از دوچرخه استفاده کنید. وقتی می خواهید ماشین کرایه کنید بیشتر فکر کنید. آیا واقعا به یک ماشین بزرگ احتیاج دارید یا یک ماشین کوچکتر با مصرف سوخت کمتر مشکلتان را حل می کند؟ دیدن یک شهر با دوچرخه نیز می تواند بسیار جالب باشد و درهزینه هایتان هم صرفه جویی می شود.

تصمیمات آگاهانه بگیرید.

به دنبال مقاصد و شرکتهایی بگردید که دنبال کننده برنامه های بازیافت و صرفه جویی در انرژی هستند و هدفشان محافظت از جوامع ومحیط زیست محلی است. به عنوان مثال کشور کاستاریکا به دلیل برخورداری از جنگلهای زیبا و سواحل بی نظیر و گستره متنوعی از فعالیتهایی که در فضای باز انجام می شوند سالیان طولانی داست که برنامه های اکوتوریسم و سفر سبز را اجرا می کند. و در سال 2015 توانست 285 روز تنها از انرژی های تجدیدپذیر استفاده کند. بنابراین پول خود را صرف مقصدی مثل کاستاریکا کنید تا از آنها و برنامه هایشان حمایت کنید.

مهمان خوبی باشید.

به خاطر داشته باشید که در آن مقصد یک مهمان هستید. با مردم محلی مراوده کنید اما به حریم شخصی و آداب و رسوم و عقاید و سنتهایشان احترام بگذارید. گاهی حتی لباس نامناسب پوشیدن هم برای جامعه محلی مشکلاتی ایجاد میکند به خصوص در جاهایی که یک سایت مذهبی یا مقدس وجود دارد مراقب رفتارها و نحوه لباس پوشیدنتان باشید.  اینکه توانستید در چنین مکانی حضور داشته باشید یک امتیاز است پس با رفتارتان به آن مکان و مردمش احترام بگذارید.

مردم محلی را حمایت کنید.

پولی که به عنوان یک گردشگر هزینه میکنید می تواند هنرمندان، تاجران و کشاورزان محلی که از طریق درآمدهای حاصل از گردشگری امرار معاش می کنند را حمایت کند. به جای خریدن سوغاتیهای ارزان قیمتی که در کارخانه ها تولید می شوند و همه جای دنیا هم پیدا می شوند سعی کنید از تولیدات و محصولات افراد محلی خرید کنید. به دنبال مغازه هایی بگردید که صنایع دستی می فروشند برخی از این صنایع توسط یونیسف نیز حمایت می شوند تا به توسعه جامعه محلی کمک شود. در برخی موارد درآمد کسب شده از فروش این صنایع دستی صرف برنامه هایی مثل تامین آب آشامیدنی و آموزش و پرورش می شود. توجه کردن به چنین مساله ای یک بازی برد برد برای همه است.

سفر سبز

زباله های خود را جمع آوری کنید.

اجازه دهید دیگران هم در آینده بتوانند ار مناظر زیبای آنجا لذت ببرند. هرکجا امکان داشت به بازیافت زباله ها، جمع آوری و تفکیک آنها کمک کنید. بیشتر افراد در خانه خودشان این کار را با دقت انجام میدهند پس بهتر است در سفر هم این عادت را ترک نکنید. بسیاری از هتلها برای مشارکت در برنامه های سفر سبز کارهایی را انجام میدهند مثلا در هر اتاق دو سطل زباله برای تفکیک آنها قرار می دهند. اگر هتل شما چنین اقداماتی انجام نمی دهد به آنها واکنش نشان داده و پیشنهاد دهید که دوست دارید آنها هم در این برنامه ها مشارکت کنند.

از محیط طبیعی اطراف خود مراقبت کنید.

به گیاهان، حیوانات و اکوسیستم اطرافتان دقت کنید و مراقب تاثیرات خود بر روی آنها باشید. به حیوانات غذا ندهید در مسیرهای مشخص شده راه  بروید و با دقت قوانین و محدودیت های آتش زایی را دنبال کنید. اخیرا گزارش ناراحت کننده ای داشتیم از یک مورد گاومیش کوچک و نابالغ که گردشگران منطقه یلواستون به اشتباه و با تصور اینکه او گم شده، آن را با خود از منطقه دور کرده و به نگهبانی تحویل دادند. نتیجه این شد که گله دیگر آن گوساله را نپذبرفت و او کشته شد. این یکی از صدها دلیل و نمونه برای این است که بدانید در طبیعت به هیچ چیزی نباید دست بزنید و باید آن را به حال خود رها کنید.

تاثیرات سفر خود را به صفر برسانید.

به عنوان یک قدم بیشتر، گزینه خرید اعتبار کربن را در نظر داشته باشید تا تاثیرات سفر خود بر روی تغییرات آب و هوایی را متعادل کنید یا کاهش دهید. اعتبار کربن اصطلاحی است که در این سالها از زبان شرکتها و موسساتی که حامی محیط زیست هستند می شنویم. این اعتبار یک مجوز یا سند قابل معامله است که حق انتشار یک تن دی اکسیدکربن یا هر نوع گاز گلخانه ای دیگر را در اتمسفر به دارنده این مجوز اعطا می کند. در حال حاضر این اعتبار میان کشورهای توسعه یافته و دیگر کشورها مورد معامله و تجارت است و کشورها موظف به رعایت آن هستند.

بنابراین شما می توانید میزان کربنی که به دلیل سفر یا پرواز شما در محیط زیست منتشر می شود را در نظر بگیرید. واقعیت این است که بهترین سفر سبز، ماندن در خانه است اما زندگی به این شکل بسیار کسالت بار می شود. کاری که شما می توانید انجام دهید این است که تلاش کنید تا برخی از این آسیبها کاهش پیدا کنند. پروژه هایی وجود دارند که می توانید در آنها مشارکت کنید این پروژه ها توسط موسسه گردشگری بین المللی پایدار ارائه می شوند که می توانید از آنها اطلاع پیدا کنید و حتی میتوانید از میزان تولید دی اکسید کربن در پروازتان آگاهی پیدا کنید.

تجربیات ارزشمندتان در سفر سبز را با خود به خانه برگردانید.

عادات سبزی که یاد گرفته اید را در خانه نیز ادامه دهید و دوستان و اعضای خانوادتان را نیز تشویق کنید که این کارها را انجام دهند. این  کدها و اصول ساده را نیز با دیگران به اشتراک بگذارید تا همه از این راهنما مطلع شوند و سعی کنند آنها را در سفرهای خود به کار گیرند.

  • آرمین شکیبا

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی