آموزش تشریفات رسمی
تیتر روزنامه های مهم دنیا
چالش خبر
قیمت لحظه ای طلا و دلار
بورس اوراق بهادار
شرکت سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی کشوری چه می کند؟ :: سهام بلاگ

سهام بلاگ

اطلاعات مفید بورسی

سهام بلاگ

اطلاعات مفید بورسی

سهام بلاگ

اطلاعات اقتصادی-بورسی-قوانین و مقررات مبادلات سهام-اخبار مهم از بزرگان علم اقتصاد دنیا و کار آفرینان برتر

طبقه بندی موضوعی

شرکت سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی کشوری چه می کند؟

#وصندوق
صندوق بازنشستگی
دی ماه سال 95 نام شرکت سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی کشوری با نماد "وصندوق" به شرکت سرمایه گذاری نفت،گاز،پتروشیمی و انرژی صندوق بازنشستگی کشوری (هلدینگ صبا انرژی) تغییر یافت .

همچنین سال مالی شرکت از 31 شهریور ماه به 30 اسفند ماه تغییر یافت و در 28 تیرماه نیز مجمع تقسیم سود شرکت با پرداخت 240ریال سود نقدی از 299ریال سود کسب شده موافقت نمود.

وصندوق برای سال جاری 288ریال سود پیشبینی کرده است و این سود خالص که معادل 7782میلیارد ریال است از محل سود حاصل از سرمایه گذاری ( 80درصد) و سود حاصل از فروش سرمایه گذاری (20درصد ) تامین خواهد شد. لذا می توان گفت که سود شرکت تا حد بسیار زیادی قابلیت تکرار دارد چون عمده آن از محل DPS های دریافتی است.

سود این شرکت عمدتا از طریق تقسیم سود شرکت های زیر به دست می آید:

*پتروشیمی جم: پیشبینی تقسیم 1500 ریال سود پتروشیمی جم می تواند 3414میلیارد ریال سود خالص به این شرکت برساند. به عبارتی 55درصد سود این شرکت کاملا وابسته به وضعیت پتروشیمی جم است، وضعیت بنیادی جم مناسب و سود آن قابل تکرار است.

*نفت ایرانول، نفت پاسارگاد، پتروشیمی خارک، پتروشیمی فن آوران، پتروشیمی برزویه و پترو شیمیران به ترتیب مبلغ، الباقی سود وصندوق را تامین می کنند. این شرکت ها نیز تا حد زیادی ثبات سودآوری دارند.

مجموع حقوق صاحبان سهام این شرکت 43هزار میلیارد ریال و افزایش ارزش پرتفوی بورسی آن 23هزار میلیارد ریال است. غیر بورسی این شرکت نیز با اهمیت است و بهای تمام شده ای قریب به 17هزار میلیارد ریال دارد که در آن صبا فولاد خلیج فارس، صنایع پتروشیمی مسجد سلیمان، پتروشیمی ایلام، پترو شیمیران، فولاد اکسین خوزستان، پتروشیمی امیر کبیر و صنایع شیر ایران دیده می شوند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی