آموزش تشریفات رسمی
تیتر روزنامه های مهم دنیا
چالش خبر
قیمت لحظه ای طلا و دلار
بورس اوراق بهادار
چرخ صنعت در شرکت چرخشگر چگونه می چرخد؟ :: سهام بلاگ

سهام بلاگ

اطلاعات مفید بورسی

سهام بلاگ

اطلاعات مفید بورسی

سهام بلاگ

اطلاعات اقتصادی-بورسی-قوانین و مقررات مبادلات سهام-اخبار مهم از بزرگان علم اقتصاد دنیا و کار آفرینان برتر

طبقه بندی موضوعی

چرخ صنعت در شرکت چرخشگر چگونه می چرخد؟

#خچرخش
شرکت چرخشگر
شرکت چرخشگر که ایران خودرو دیزل و ZF سهامدار آن هستند از ماه ها قبل با توجه به همکاری های احتمالی با سهامدار درصدی خود مورد توجه واقع شد.

این شرکت تولید کننده گیربکس و جعبه دنده است که طبق اطلاعات موجود حدود 80هزار دستگاه به صورت همگن تولید میکند و فروش سالانه ای قریب به 100میلیارد تومان دارد.

این شرکت همکنون برنامه انتقال تکنولوژی از ZF را در دستور کار خود قرار داده که در همین زمینه مونتاژ گیربکش Ecolife آغاز شده است.

پس ازین رویداد شرکت توانست با شرکت رنو وارد فاز مذاکرات شده و قراردادی منعقد کند که در آینده 100هزار دستگاه گیربکش تولید شود.

گیربکس های Troxon، Ecosplit، Ecolite و Ecomid از جمله گیربکس هایی است که در همکاری با ZF تولید می شود.

همچنین با همکاری TRW فرانسه، سیستم ترمز نیز در این شرکت تولید خواهد شد که می تواند درآمدهای جدیدی خلق کند.

این شرکت که در سال 94 جمعا 60هزار گیربکس به فروش رساند، در سال 95 به مقدار فروش 79هزار دستگاهی رسید اما تنها قراردادی که با رنو منعقد می شود بالغ بر 100هزار دستگاه است و ظرفیت اسمی شرکت 300هزار دستگاه تولید است بنابراین با انتقال تکنولوژی قادر است نیاز بازار را تامین کند.

بر اساس صورت مالی، خچرخش که امیدوار است در سال جاری با افزایش 70درصدی درآمد ها بتواند میلیارد تومان درآمد کسب کند به دلیل هزینه مالی 71میلیارد ریالی تنها میلیارد ریال سود خالص ینی 51ریال eps دارد.

این امیدواری وجود دارد که گیربکس ها جی.اچ.کیو که در همکاری جدید با رنو تولید می شود بتواند حاشیه سود بهتری برای شرکت خلق کند و این شرکت با رشد مبلغ درآمد بتواند بدهی بانکی را نیز تسویه کند.

همچنین شرکت 72میلیارد تومان مطالبات دارد ی که کل ارزش بازار شرکت و مبلغ فروش آن 171 میلیارد تومان است.

اصلاح ساختار مالی، تغییر در تکنولوژی و همکاری با شرکای خارجی در تولید و فروش به همراه تولید محصولات جدید، چیزی است که می تواند این شرکت قطعاتی را متحول کند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی