آموزش تشریفات رسمی
تیتر روزنامه های مهم دنیا
چالش خبر
قیمت لحظه ای طلا و دلار
بورس اوراق بهادار
چادر ملو بعد از افزایش سرمایه... :: سهام بلاگ

سهام بلاگ

اطلاعات مفید بورسی

سهام بلاگ

اطلاعات مفید بورسی

سهام بلاگ

اطلاعات اقتصادی-بورسی-قوانین و مقررات مبادلات سهام-اخبار مهم از بزرگان علم اقتصاد دنیا و کار آفرینان برتر

طبقه بندی موضوعی

چادر ملو بعد از افزایش سرمایه...

#کچاد
صنایع معدنی چادر ملو
شرکت چادرملو پس از انجام افزایش سرمایه از 28,215 میلیارد ریال به 33,500 میلیارد ریال سود خالص 6656میلیارد ریالی خود را به 7489میلیارد ریال افزایش داد.

این شرکت که در سال 95 هم توانسته 7,654میلیارد ریال سود خالص کسب کند فرض کرده:

نرخ متوسط کنسانتره آهن 1937 ریال، گندله 3021ریال و فولاد 14.657ریال باشد. همکنون نرخ واقعی فروش چیزی بین 3 تا 5 درصد بیشتر از بودجه شرکت است اما نکته مهم در ضریب مصرف و هزینه تولید است.

در واقع شرایط در بخش تبدیل مواد باعث شده تا در کنار شناسایی 22درصد از فروش طی سه ماهه، 19درصد از بهای تمام شده محقق شود.

علت این است که فروش فولاد در واقع زیان ده فرض شده و چون شرکت در سه ماه نخست فولادی نفروخته لذا زیان آن شناسایی نشده است.

با این اوصاف سود خالص شرکت با فرض عدم زیان ده بودن یا تولید فولاد می تواند 12 تا 15 درصد رشد کند اما طرح فولاد با رسیدن به ظرفیت واقعی طی یک پروسه دو ساله، نه تنها زیان ده نخواهد بود که با نرخ 15.5میلیون ریالی هر تن شمش به سود بسیار خوبی نیز می رسد.

با این اوصاف باید گفت سود سال جاری کچاد که p.e 6.7 واحدی دارد جای رشد خواهد داشت و از ناحیه واحد فولاد سازی در سال های بعدی سود می برد اما در سال جاری واحد فولاد به دلیل ظرفیت اندک تولید، بر شرکت زیان تحمیل می کند و حاشیه سود را در ماه های بعدی کاهش می دهد.
قیمت جهانی آهن
اگر قیمت جهانی فولاد در سطوح فعلی بماند، کچاد روزهای بهتری را سپری خواهد کرد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی