آموزش تشریفات رسمی
تیتر روزنامه های مهم دنیا
چالش خبر
قیمت لحظه ای طلا و دلار
بورس اوراق بهادار
تحلیلی بر گزارش های سه ماهه شرکت تراکتور سازی ایران :: سهام بلاگ

سهام بلاگ

اطلاعات مفید بورسی

سهام بلاگ

اطلاعات مفید بورسی

سهام بلاگ

اطلاعات اقتصادی-بورسی-قوانین و مقررات مبادلات سهام-اخبار مهم از بزرگان علم اقتصاد دنیا و کار آفرینان برتر

طبقه بندی موضوعی

تحلیلی بر گزارش های سه ماهه شرکت تراکتور سازی ایران

#تایرا
تراکتورسازی
شرکت تراکتور سازی ایران سود هر سهم سال 96 را از رقم 286ریال به 293ریال در گزارش 3 ماهه افزایش داد و 25درصد سود عملیاتی و 24درصد سود خالص را پوشش داد.

این شرکت در سال 95 نیز توانست 453ریال سود بسازد، با این حال سود عملیاتی محقق شده در 3 ماه نخست سال جاری، 2برابر دوره مشابه سال 95 است!

در سه ماه نخست 22درصد فروش محقق شده است. مقدار فروش واقعی در بهار سال جاری 51.4درصد نسبت به دوره مشابه سال گذشته رشد کرده در حالی که مقدار فروش کل سال 96 تنها 10درصد بیشتر از سال 95 لحاظ شده است.

همچنین میزان بدهی بانکی 1050میلیارد ریال فرض شده و بر همین اساس میزان هزینه مالی 120میلیارد ریال در نظر گرفته شده است اما در عالم واقع بدهی بانکی شرکت 250میلیارد ریال است که حدود 120میلیارد ریال آن ارزی است.

دو رویداد مثبت می تواند در تایرا حادث شود:

1) فروش مقداری با رشد همراه شود و روند سال 95 در سال 96 تکرار گردد. در این صورت سود خالص رشد با اهمیتی خواهد داشت چون حاشیه سود را به سمت 14درصد می برد. (همکنون 10درصد)

2) میزان بدهی بانکی بسیار بالا فرض شده در حالی که شرکت از محل واگذاری بخشی از سرمایه گذاری های کوتاه مدت، تامین مالی کرده و نیازی به اخذ وام ندارد در حالی که به نظر نمی رسد این رویداد باعث کاهش سود سرمایه گذاری شرکت شود.

*نتیجه: شواهد نشان می دهد سود سال 96 در تایرا با تحقق دو مورد فوق می تواند با رشد مواجه شده و از سود سال 95 پیشی بگیرد. گزارش 3 ماهه نشان می دهد که شانس تحقق این سناریو بالا است و شرایط فروش مقداری و ریال در تیر و مرداد می تواند موید این مطلب باشد.



سود سال 96


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی