آموزش تشریفات رسمی
تیتر روزنامه های مهم دنیا
چالش خبر
قیمت لحظه ای طلا و دلار
بورس اوراق بهادار
الزام به رعایت IFRS توسط بانک ها و بیمه ها از سوی سازمان بورس :: سهام بلاگ

سهام بلاگ

اطلاعات مفید بورسی

سهام بلاگ

اطلاعات مفید بورسی

سهام بلاگ

اطلاعات اقتصادی-بورسی-قوانین و مقررات مبادلات سهام-اخبار مهم از بزرگان علم اقتصاد دنیا و کار آفرینان برتر

طبقه بندی موضوعی

الزام به رعایت IFRS توسط بانک ها و بیمه ها از سوی سازمان بورس



سازمان بورس الزام جدید ارائه صورت های مالی بر اساس استانداردهای بین المللی گزارشگری مالی (IFRS)را اعلام کرد.
به گزارش ایران و جهان ، حسن امیری، عضو هیئت مدیره و معاون نظارت بر بورس‌ها و ناشران در اطلاعیه ای به کلیه ناشران اوراق بهادار ثبت ‌‌شده نزد سازمان ‌بورس ‌و اوراق ‌بهادارو کلیه حسابرسان معتمد سازمان بورس و اوراق بهادار نحوه ارائه صورتهای مالی مبتنی بر استانداردهای بین المللی گزارشگری مالی (IFRS) در خصوص شرکت ها و موسسات مشمول ابلاغیه 005/440/ ب/95 را اعلام کرده و اذعان دارد که پیرو ابلاغیه شماره 005/440/ب/95 مورخ 25/08/1395 با موضوع "الزام شرکت ها به رعایت استانداردهای بین‌المللی گزارشگری مالی (IFRS) در تهیه صورتهای مالی"، سازمان بورس و اوراق بهادار در خصوص موارد ذیل تصمیم گیری و اعلام کرد با عنایت به درخواست‌های مکرر ناشران، حداکثر مهلت ارائه صورت های مالی مبتنی بر استانداردهای بین المللی گزارشگری مالی حسابرسی شده با توجه به لزوم هماهنگی با سازمان امور مالیاتی و بررسی جزییات اثرات مالیاتی، برای سال مالی 1395، 6 ماه پس از تاریخ انتشار صورت‌های مالی حسابرسی شده همان سال ناشر، طبق استانداردهای حسابداری ایران، در سامانه کدال تعیین گردید و در خصوص نحوه افشای آن مجددا اطلاع رسانی خواهد شد.

استانداردهای بین المللی گزارشگری مالی

همچنین ارائه صورت های مالی مبتنی بر استانداردهای بین المللی گزارشگری مالی حسابرسی شده به زبان فارسی خواهد بود. علاوه بر آن، ارائه صورت های مالی مذکور به زبان انگلیسی اختیاری است.
البته ملاک تصمیم‌گیری در مجامع عمومی شرکت ها، صورت های مالی بر اساس استانداردهای حسابداری ایران، خواهد بود.
این مقام مسئول در پایان اعلام می کند که صورت‌های مالی مبتنی بر استانداردهای بین المللی گزارشگری مالی باید حسابرسی ‌شده باشد و سایر روش‌های اطمینان‌بخشی همچون بررسی اجمالی، روش‌های توافقی و ... مورد تایید نمی‌باشد.
پیش از این در ابلاغیه شماره 005/440/ب/95بورس آمده بود که در راستای افزایش شفافیت اطلاعاتی و توسعه بازار سرمایه و ارتقای جایگاه بین‌المللی بازار سرمایه کشور به استناد مصوبه مجمع عمومی سازمان حسابرسی در زمینه اجرای استانداردهای بین‌المللی گزارشگری مالی (IFRS) در تهیه صورت‌های مالی، هیئت مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار در تاریخ 1395.08.18 مصادیق شرکت‌ها و مؤسساتی که ملزم به رعایت این استانداردها می‌باشند به شرح زیر مشخص نمود:
1. کلیه بانک‌ها، موسسات اعتباری و شرکت‌های بیمه ثبت شده نزد سازمان بورس و اوراق بهادار که دوره مالی آنها از تاریخ 1395.01.01 و بعد از آن شروع می‌شود، ملزم به تهیه و ارائه دو مجموعه صورت‌های مالی سالانه، بر اساس (1) استانداردهای بین المللی گزارشگری مالی (حسابرسی شده) و (2) استانداردهای حسابداری ایران (حسابرسی شده) هستند.
2. کلیه شرکت‎های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران و فرابورس ایران که دوره مالی آنها از تاریخ 1395.01.01 و بعد از آن شروع می‌شود و سرمایه ثبت شده آنها 10.000 میلیارد ریال و بیشتر از آن است، ملزم به تهیه و ارائه دو مجموعه صورت‌های مالی سالانه، بر اساس (1) استانداردهای بین المللی گزارشگری مالی (حسابرسی شده) و (2) استانداردهای حسابداری ایران (حسابرسی شده) هستند.
3. تهیه صورت‎های مالی بر اساس استانداردهای بین المللی گزارشگری مالی برای سایر شرکتها در سال مالی 1395 اختیاری است و شرکت‎هایی که در سالهای آتی (سال‎های 1396 و پس از آن) ملزم به تهیه صورت‎های مالی طبق استانداردهای بین‎المللی گزارشگری مالی خواهند شد، متعاقبا اعلام خواهد شد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی