آموزش تشریفات رسمی
تیتر روزنامه های مهم دنیا
چالش خبر
قیمت لحظه ای طلا و دلار
بورس اوراق بهادار
از اوضاع سیمان بجنورد چه خبر؟ :: سهام بلاگ

سهام بلاگ

اطلاعات مفید بورسی

سهام بلاگ

اطلاعات مفید بورسی

سهام بلاگ

اطلاعات اقتصادی-بورسی-قوانین و مقررات مبادلات سهام-اخبار مهم از بزرگان علم اقتصاد دنیا و کار آفرینان برتر

طبقه بندی موضوعی

از اوضاع سیمان بجنورد چه خبر؟

#سبجنو
سیمان بجنورد
شرکت سیمان بجنورد در عملکرد سه ماهه سود هر سهم را از 456ریال به 500ریال افزایش داد. این شرکت که در سال 95 موفق به کسب سود 463ریالی برای هر سهم شده در فصل بهار عملکرد قابل قبولی داشته است.

سیمان بجنورد در سه ماه بهار 26درصد از فروش و 39درصد سود ناخالص عملیاتی را محقق کرده است. علت رشد محسوس حاشیه سود این است که سربار محقق شده از برنامه بسیار عقب است.

در حالی پیشبینی شده که نسبت سربار به فروش 54درصد باشد که در سه ماهه این نسبت تنها 47.8درصد بوده است. ترکیب سربار 35درصد ثابت و 65درصد متغیر است. به نظر می رسد میزان هزینه های حقوق دستمزد، انرژی و مواد غیر مستقیم بالا دیده شده است.

نسبت سربار به فروش در سال 95 به 62درصد رسید اما رشد فروش به میزان 18درصد باعث شده حاشیه سود به نحو با اهمیتی رشد کند.

اینطور باید گفت که در فضای فعلی که مقدار فروش پیشبینی شده به میزان 25.2درصد محقق شده و نرخ ها مطابق با بودجه است، سربار محافظه کارانه برآورد شده و به همین جهت حاشیه سود به جای 27درصد در سطح 41درصد محقق شده است.

در صورتی که شرکت بتواند صرفه جویی فعلی را تداوم بخشد سودآوری می تواند در گزارش های فصلی آتی به 700 ریال برسد. اگر فصل زمستان باعث کاهش نرخ یا مقدار فروش نشود، سود خالص می تواند تا مرز 850 ریال در هر سهم رشد کند.

این تصور تحلیلی یعنی مفروضات شبیه به اتفاقات سال 92 باشد و اگر همان الگو تکرار شود سود ۳۷۸ میلیارد ریالی آن سال می تواند تکرار شود.

همکنون بجنورد با P.e 13 معامله می شود و بازدهی سهم در سال 1396 تقریبا صفر بوده و سهم در همین حوالی معامله شده و تقسیم سود 170 ریالی نیز در ابتدای خرداد ماه صورت گرفته است. اگر در ادامه گزارش های ماهانه نشان دهد که سود هر سهم قابلیت رشد محسوس داد قاعدتا بازار به این سهم توجه خواهد کرد البته نباید فراموش شود که سهم پرگردشی نیست و p.e نیز اندکی از گروه بالاتر است.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی