آموزش تشریفات رسمی
تیتر روزنامه های مهم دنیا
چالش خبر
قیمت لحظه ای طلا و دلار
بورس اوراق بهادار
نگاهی به شرکت فولاد هرمزگان جنوب :: سهام بلاگ

سهام بلاگ

اطلاعات مفید بورسی

سهام بلاگ

اطلاعات مفید بورسی

سهام بلاگ

اطلاعات اقتصادی-بورسی-قوانین و مقررات مبادلات سهام-اخبار مهم از بزرگان علم اقتصاد دنیا و کار آفرینان برتر

طبقه بندی موضوعی

نگاهی به شرکت فولاد هرمزگان جنوب

#هرمز
فولاد هرمزگان
شرکت  فولاد هرمزگان جنوب سود 82 ریالی خود را در گزارش 3 ماهه به 94ریال افزایش داده است. بر طبق این گزارش عمده دلیل تعدیل مثبت این شرکت کاهش هزینه مالی از رقم 1135میلیارد ریال به 999میلیارد ریال است.

این شرکت پیشبینی کرده است که 1.4میلیون تن اسلب با نرخ 13.65میلیون ریال به فروش برساند که در سه ماهه 24.2درصد آن را به فروش رسانده اما نرخ واقعی 15.52 میلیون ریال بوده است ضمنا نرخ واقعی خرداد 15.7میلیون ریال بوده و همکنون نرخ جهانی بیش از 16میلیون ریال در هر تن است.

با فرض تداوم نرخ سه ماه نخست فروش 1400میلیارد ریال افزایش می یابد اما بهای خرید مواد نیز رشد 750میلیارد ریالی خواهند داشت لذا می توان گفت سود خالص می تواند از به مرز 140ریال در هر سهم برسد اما نکته اصلی این است که به جز نرخ ها، ترکیب بهای تمام شده و مواد مصرفی به گونه ای است که می تواند حاشیه سود ناخالص را به 17درصد برساند.

اگر فرض کنیم نرخ های فروش در سطح فعلی و ترکیب بهای تمام شده نیز به شکل سه ماه نخست باقی بماند، سود خالص می تواند تا دوبرابر افزایش یابد و به نوعی باید گفت زیان انباشته 2743میلیارد ریالی شرکت در سال جاری به صفر برسد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی