آموزش تشریفات رسمی
تیتر روزنامه های مهم دنیا
چالش خبر
قیمت لحظه ای طلا و دلار
بورس اوراق بهادار
هر آنچه از تحلیل بنیادی سهام قند هگمتانه می دانیم :: سهام بلاگ

سهام بلاگ

اطلاعات مفید بورسی

سهام بلاگ

اطلاعات مفید بورسی

سهام بلاگ

اطلاعات اقتصادی-بورسی-قوانین و مقررات مبادلات سهام-اخبار مهم از بزرگان علم اقتصاد دنیا و کار آفرینان برتر

طبقه بندی موضوعی

هر آنچه از تحلیل بنیادی سهام قند هگمتانه می دانیم

#قهکمت
قند هگمتان
شرکت  قند هکمتان
سال مالی منتهی به 31 شهریور دارد. این شرکت در سال مالی 95 توانست به سود 358ریالی در هر سهم برسد.

قهکمت که در ابتدا سود هر سهم سال جاری را 275ریال پیشبینی کرده بود در گزارش 3 و 6 ماهه eps خود را تعدیل مثبت داد و به ترتیب 305  ریال و 360ریال اعلام کرد که در 6ماه نیز 60درصد مبلغ فروش، 88درصد سود عملیاتی و 98درصد سود خالص محقق شد.

حالا، شرکت گزارش عملکرد فروش 9ماهه منتهی به خرداد 96 را منتشر کرده که طبق آن 1413میلیارد ریال فروش ثبت شده و شرکت با تولید 55.441 تن شکر و فروش 51.014 تن ازان این مبلغ فروش را کسب کرده است به عبارتی در گزارش 9 ماهه این شرکت 82درصد فروش را پوشش داده است.

در صورتی که ضریب مصرف را مطابق واقعی ماه های اخیر فرض کنیم 10هزار تن کاهش مصرف خواهیم داشت اما چون برداشتی که در بهار صورت گیر عیار پایین تری دارد نمی توان اطمینان داشت که 30میلیارد ریال کاهش بهای تمام شده صورت گیرد که برابر است با 110ریال به ازای هر سهم.

اما این شرکت قصد دارد 260میلیارد ریال شکر حاصل از واردات را به فروش برساند که بهای تمام شده آنرا برابر با نرخ فروش دیده است. با توجه به حاشیه سود انتظاری از واردات شکر خام و تبدیل آن می توان انتظار داشت 208 ریال به ازای هر سهم به دلیل سود بازرگانی و تبدیل شکر خام به شکر سفید در گزارش 12 ماهه منتهی به شهریور محقق شود.

با توجه به اینکه سهم همکنون در p.e 13.8 معامله می شود به شرط تحقق تعدیل های انتظاری سود شرکت می تواند تا دو برابر افزایش یابد. به نظر می رسد مواردی همچون ضریب مصرف و نرخ مصرف و فروش منطقی دیده شده باشد و عمدتا شرکت از محل واردات شکر به یک سود بازرگانی قابل تکرار برسد.

در صورت تحقق این امر در گزارش های فصلی می توان امیدوار بود که سود سال 1397 با رشد بهتری مواجه شود لذا تمرکز تحلیلی بر میزان فعالیت بازرگانی شرکت در زمینه واردات شکر خام و تسویه آن باید باشد چون قطعا این فعالیت حاشیه سود 20درصدی خواهد داشت که در گزارش شرکت صفر دیده شده است.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی