آموزش تشریفات رسمی
تیتر روزنامه های مهم دنیا
چالش خبر
قیمت لحظه ای طلا و دلار
بورس اوراق بهادار
محاسن عرضه گندم در مبائی بورس کالا چیست؟ :: سهام بلاگ

سهام بلاگ

اطلاعات مفید بورسی

سهام بلاگ

اطلاعات مفید بورسی

سهام بلاگ

اطلاعات اقتصادی-بورسی-قوانین و مقررات مبادلات سهام-اخبار مهم از بزرگان علم اقتصاد دنیا و کار آفرینان برتر

طبقه بندی موضوعی

محاسن عرضه گندم در مبائی بورس کالا چیست؟

سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس با مثبت خواندن عرضه گندم در بورس کالا گفت: از جمله مزایای عرضه گندم بر اساس طرح قیمت تضمینی، شفافیت قیمت و کیفیت محصول است.

گندم در بورس کالا
به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، علی شاعری در خصوص مصوبه هیئت دولت برای اجرای سیاست قیمت تضمینی گندم ۴ استان در بورس کالای ایران به تسنیم گفت: عرضه گندم در بورس کالا اقدام مثبت و کارشناسی است. چرا که از مزایای اصلی عرضه گندم براساس طرح قیمت تضمینی، شفافیت قیمت و کیفیت محصول است، به‌طوری ‌که خریداران به واسطه عرضه گندم در بورس از لحاظ کمی و کیفی با خیال راحت‌تری به عرضه‌هایی که از طریق بورس انجام می‌شود، روی می‌آورند.

وی مشکلات اصلی گندمکاران را مطالبات معوق دانست و افزود: به طور یقین با عرضه گندم در بورس کالا می‌توان به رفع مشکلاتی که درحال حاضر در پرداخت مطالبات گندمکاران وجود دارد کمک شایانی صورت گیرد و مطالبات گندمکاران در کوتاه‌ترین زمان پرداخت شود. از مزایای دیگر طرح قیمت تضمینی خارج شدن خرید گندم از انحصار دولت و حضور گسترده بخش خصوصی اشاره کرد.

شاعری با بیان اینکه با ورود بخش خصوصی شاهد یک رقابت سالم و شفاف در خرید گندم خواهیم بود افزود: هر چه بیشتر بتوانیم بخش خصوصی، مردم و تعاونی‌ها را با مکانیزم بورس وارد تجارت و خرید و فروش محصولات کشاورزی از جمله گندم کنیم به نفع کشاورزان و صنعت کشاورزی خواهد بود، چرا که شفافیت حداکثری به معنای جلوگیری از رانت و امکان سیاست‌گذاری برای مدیران تصمیم‌گیر است.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی