آموزش تشریفات رسمی
تیتر روزنامه های مهم دنیا
چالش خبر
قیمت لحظه ای طلا و دلار
بورس اوراق بهادار
رونق در بورس از چه زمان؟پر خبرترین هفته سال... :: سهام بلاگ

سهام بلاگ

اطلاعات مفید بورسی

سهام بلاگ

اطلاعات مفید بورسی

سهام بلاگ

اطلاعات اقتصادی-بورسی-قوانین و مقررات مبادلات سهام-اخبار مهم از بزرگان علم اقتصاد دنیا و کار آفرینان برتر

طبقه بندی موضوعی

رونق در بورس از چه زمان؟پر خبرترین هفته سال...

انتظار رونق

مدیر اعضای کانون کارگزاران بورس با اشاره به برگشت رونق به بازار به دلیل رشد یک درصدی هفته گذشته شاخص و افزایش حجم و ارزش معاملات روزانه پیش بینی کرد این هفته،خبرساز ترین هفته سال ۹۶ خواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، بهنام بهزادفر با اشاره به اینکه رشد یک درصدی شاخص بورس در هفته گذشته ( از78 هزار و 700 به 76 هزار و 510 واحد) و افزایش روزانه رشد حجم و ارزش معاملات، حاکی از برگشت رونق به بازار است به سنا گفت: طی هفته ­قبل ، نرخ دلار و قیمت کامودیتی ­ها با رشد مناسبی همراه بودند و دلار در یک ماه گذشته 60 تومان گرانتر شده و اکنون در محدوده 3800 تومان قرار دارد. رقم فعلی دلار برابر با رقم 4.5 سال پیش است.

وی با بیان اینکه نرخ تورم نیز طی همین مدت 8 درصد بود، ادامه داد : به نظر می ­رسد رشد دلار در سال جاری به صورت کنترل شده ادامه داشته باشد که با توجه به ماهیت صادراتی شرکت ­های بزرگ بازار سرمایه، در مجموع به نفع این بازار خواهد بود.

این کارشناس بازارسرمایه افزود: علاوه بر نرخ دلار، نرخ های کالای اساسی هم در هفته گذشته مثبت بود. به عنوان مثال فلز روی با 1.5 درصد رشد به 2.840 دلار رسید، مس با همین مقدار رشد به 5.915 دلار رسید، نفت اما نسبت به هفته گذشته بدون تغییر بوده و اکنون 47 دلار است و تغییرات کامودیتی­ ها در این هفته در مجموع موجب رونق در گروه­های فلزات اساسی خواهد شد.

بهزاد فر در مورد وضعیت هفته جاری بورس پیش بینی کرد: این هفته را می­ توان خبرساز ترین هفته برای بورس دانست و شرکت ­های دارای سال مالی 30 اسفند با آخرین فرصت برگزاری مجمع روبرو خواهند شد. در این میان اکثر خودرو سازان، پالایشگاه ‌ها، بانک ‌ها و شرکت ­های فلزی در بازه زمانی باقی­ مانده تا انتهای تیر، باید مجامع را برگزار کنند که طبیعتاً  در این هفته حجم خبری زیادی به بازار ارسال خواهد شد.

به گفته وی به جز گروه بانک، اکثر گروه ها اخبار های خوبی منتشر خواهند کرد و می توان امیدوار بود این اخبار موجب رونق بازار بعد از بازگشایی نمادهای متوقف شده باشد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی