آموزش تشریفات رسمی
تیتر روزنامه های مهم دنیا
چالش خبر
قیمت لحظه ای طلا و دلار
بورس اوراق بهادار
از تکنولوژی بیت کوین تا دور زدن تحریم!!!!! :: سهام بلاگ

سهام بلاگ

اطلاعات مفید بورسی

سهام بلاگ

اطلاعات مفید بورسی

سهام بلاگ

اطلاعات اقتصادی-بورسی-قوانین و مقررات مبادلات سهام-اخبار مهم از بزرگان علم اقتصاد دنیا و کار آفرینان برتر

طبقه بندی موضوعی

از تکنولوژی بیت کوین تا دور زدن تحریم!!!!!

  بیت کوین ابزاری برای دور زدن تحریم

شرکت ­های سرمایه گذاری از بیت کوین برای دور زدن تحریم­ های امریکا علیه ایران استفاده خواهند کرد.

(قبلا یک مطلب در مورد ماهیت بیت کوین گذاشته بودم به نام در مورد بیت کوین چه می دانید...؟)
به گزارش ریسک نیوز،یک شرکت سرمایه­ گذاری سوئدی در حال استفاده از واحد پولی مجازی رمز نگاری شده (بیت کوین/Bitcoin ) برای دور زدن تحریم­های مالی امریکا علیه ایران است. شرکت سرمایه­ گذاری Brave New World Investments، که توسط مارتین اودونین و مایکل جانسون تاسیس شده، به سرمایه­ گذاران بین­ المللی اجازه می­دهد تا پول خود را در بازار بورس ایران سرمایه­ گذاری کنند، بدون اینکه نیازی به حساب بانکی در سوئد داشته باشند. تحریم­ های اروپا از ابتدای ۲۰۱۶ و با توافق برجام برداشته شد، ولی بانک­ های سوئدی به دلیل تحریم­ های امریکا اجازه سرمایه­ گذاری در ایران را نمی­ دهند.


جانسون در این باره می­ گوید:”هیچ یک از بانک­های سوئدی علیرغم برداشته شدن تحریم­ هاحاضر نیستند به ما کمک کنند تا در ایران سرمایه­ گذاری کنیم، به همین دلیل ما تصمیم گرفتیم ریسک کنیم و راهی برای این موضوع پیدا کنیم. البته اکنون هیچ تحریمی علیه ایران از نظر بانک­ های سوئد و اتحادیه اروپا وجود ندارد”. جانسون اعتقاد دارد که شرکت او سیستم بانکی سوئد را کنار گذاشته و قرار نیست برای سرمایه­ گذاری بورس در ایران از بانک­های سوئدی استفاده کنند ولی از بانک­های ایرانی استفاده خواهند کرد و قرار است هزینه­ ها، سود تقسیمی سهامداران و حساب­های ایرانی را از طریق واحد پولی رمز نگاری شده پرداخت کنند.
پول مجازی
بیت کوین واحد پولی دیجیتال یا رمزنگاری شده است که بعنوان ابزاری برای پرداخت در حال جایگزینی ارزهای معمول است. بین کوین کاملا غیر متمرکز است، یعنی هیچ بانک مرکزی و یا دولتی برآن نظارت ندارد. همه تراکنش­های بیت کوین در حسابی عمومی به نام زنجیره بلوکی ثبت می­شود. بیت کوین­ها توسط شبکه بصورت دسته جمعی ساخته می­شوند. بیت کوین متن باز است، هیچ کس مالک آن نیست و همه می­توانند در آن مشارکت کنند. فقدان ناظر مرکزی (نظیر سیستم بانکی و بانک­های مرکزی) به این معنی است که هیچ­ کس نمی­تواند به طور موثر تراکنش­ های بیت کوین را متوقف کند. جانسون اعتقاد دارد که شرکتش هیچیک از قوانین و مقررات سوئد و یا اتحادیه اروپا را زیر پا نخواهد گذاشت و همه رهنمودها ضد پول­شویی را رعایت خواهد کرد. کارشناسان بر این باورند که بیت کوین در جایی که اعتماد کافی نسبت به آن باشد، می­تواند به خوبی وارد بازارهایی شوند که دلار امریکا امکان ورود به آن را ندارد. همچنین شرکت­های ایرانی نیز می­توانند از این طریق دریافت­ها و پرداخت­های خارجی خود را انجام دهند.

شرکت های سرمایه گذاری و تولیدی زیادی حاضر اند با ایران کار کنند و تنها مسئله باقی مانده نحوه انتقال وجوه است. در صورتیکه بیت کوین بتواند این کار را انجام دهد، مانع بزرگی از سر راه رشد سرمایه گذاری ها در ایران بعد از تحریم برداشته شده است.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی