آموزش تشریفات رسمی
تیتر روزنامه های مهم دنیا
چالش خبر
قیمت لحظه ای طلا و دلار
بورس اوراق بهادار
نظری بر قیمت های جهانی مواد اولیه :: سهام بلاگ

سهام بلاگ

اطلاعات مفید بورسی

سهام بلاگ

اطلاعات مفید بورسی

سهام بلاگ

اطلاعات اقتصادی-بورسی-قوانین و مقررات مبادلات سهام-اخبار مهم از بزرگان علم اقتصاد دنیا و کار آفرینان برتر

طبقه بندی موضوعی

نظری بر قیمت های جهانی مواد اولیه

#جهانی
بازار جهانی
بازار جهانی شاهد رشد 2درصد قیمت متانول بوده و حالا متانول به 290دلار نزدیک می شود. این خبر خوبی برای شرکت های این گروه است.

مجموعا اوره هم کف قیمتی خود را از دست نداد و حدود نیم درصد رشد قیمت داشته است اما میانگین جهانی همچنان 180 دلار در هر تن است.

همکنون قیمت مس در بازار از مرز 5900دلار عبور کرده و هر تن روی 2830 دلار معامله می شود که نسبت به روزهای اخیر رشد مناسبی را تجربه کرده است.

نفت در هر بشکه 48.2 دلار دیده می شود و شاخص دلار در حال تضعیف است. ایندکس دلار به 95.6 افت کرده و باعث شده برابری دلار به یورو 1.148 باشد.

واردات ورق فولادی به ایران در هفته گذشته رشد 6.5 تا 10 درصدی را تجربه کرد. از بنادر شمالی خبر می رسد که قیمت ها یک گام صعودی دیگر هم داشته اند.

روز گذشته فولاد در چین 2درصد افزایش قیمتی را تجربه کرد و سنگ آهن 62درصد چینی ها نیز به بالای 65دلار رسید. دراین فضا زغال سنگ روند صعودی ملایمی در پیش گرفته و روز گذشته رشد کرد. در هفته اخیر زغال سنگ رشد 5درصدی داشته است.

با توجه به اینکه 60درصد ارزش بازار بورس ایران به قیمت های جهانی وابسته است و روز گذشته قیمت دلار به بالای 3800 تومان رسید می توان گفت شرایط به نفع شرکت هایی که محصول صادر میکنند درحال تغییر است. باید دید تا چه حد این روند تداوم می یابد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی