آموزش تشریفات رسمی
تیتر روزنامه های مهم دنیا
چالش خبر
قیمت لحظه ای طلا و دلار
بورس اوراق بهادار
نحوه عرضه برنج در بورس کالا... :: سهام بلاگ

سهام بلاگ

اطلاعات مفید بورسی

سهام بلاگ

اطلاعات مفید بورسی

سهام بلاگ

اطلاعات اقتصادی-بورسی-قوانین و مقررات مبادلات سهام-اخبار مهم از بزرگان علم اقتصاد دنیا و کار آفرینان برتر

طبقه بندی موضوعی

نحوه عرضه برنج در بورس کالا...

عرضه در بورس کالا

حامد سلطانی نژاد درباره مصوبه ورود محصولات کشاورزی به بورس کالا که روز گذشته توسط اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری ابلاغ شد گفت: این ابلاغیه در راستای آیین نامه اجرایی ماده ۳۳ قانون افزایش بهره وری محصولات کشاورزی بوده است  .

معاون اول

وی با بیان اینکه این ابلاغیه منجر به کاهش بار مالی دولت می شود، افزود: مصوبه هیات وزیران برای محصولات طرح قیمت تضمینی اجرایی می شود و بر اساس آن مشخص شده که کدام محصولات مشمول این طرح می شود.این ابلاغیه با هدف مساعدت دولت و جهت گیری برای بازاری شدن محصولات کشاورزی صادر شده و ساز و کار حمایتی دارد.

این مقام مسئول با بیان اینکه محصولاتی نظیر ذرت و جوی دامی به صورت قیمت تضمینی از سال گذشته در بورس کالا عرضه می شوند، گفت: بر اساس تصمیم هیات وزیران، کشاورزانی که خواستار فروش محصولات با قیمت تضمینی ذرت و جو بودند محصولات را در بورس کالا عرضه کردند

سلطانی نژاد.

سلطانی نژاد تصریح کرد: بر همین اساس قرار است سال جاری دوباره ذرت و جو به صورت قیمتی تضمینی در بورس کالا عرضه شود ضمن اینکه دو محصول برنج و گندم نیز در تالار های این بورس معامله خواهد شد.از آنجایی که قیمت این محصول کشاورزی دارای قیمت حاشیه بازار است بنابراین از حمایتی بالاتر برخوردار بوده و انتظار نداریم که تمام برنج تولیدی در بورس کالا معامله شود.

وی، عرضه برنج در بورس کالا را سبب دستیابی سریع کشاورزان به منابع مالی دانست و گفت:این روش عرضه کالا سبب افزایش کیفیت کالا نیز خواهد شد. همچنین مراحل نهایی عرضه گندم با همکاری شرکت بازرگانی دولتی ایران برای سال جاری نیز در حال انجام است.

برنج کاری

بنابر این گزارش، روز گذشته اسحاق جهانگیری ابلاغیه هیات وزیران درباره اختصاص ۷ هزار میلیارد ریال تسهیلات برای مابه‌التفاوت قیمت تضمینی با قیمت معامله شده در بورس کالا را ابلاغ کرد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی