آموزش تشریفات رسمی
تیتر روزنامه های مهم دنیا
چالش خبر
قیمت لحظه ای طلا و دلار
بورس اوراق بهادار
تحلیلی بنیادی بر سهام شرکت قند قزوین :: سهام بلاگ

سهام بلاگ

اطلاعات مفید بورسی

سهام بلاگ

اطلاعات مفید بورسی

سهام بلاگ

اطلاعات اقتصادی-بورسی-قوانین و مقررات مبادلات سهام-اخبار مهم از بزرگان علم اقتصاد دنیا و کار آفرینان برتر

طبقه بندی موضوعی

تحلیلی بنیادی بر سهام شرکت قند قزوین

#قزوین

قند قزوین

شرکت قند قزوین در عملکرد سه ماهه 313میلیارد ریال فروش ثبت کرد که 99درصد نسبت به دوره مشابه سال 95 افزایش داشته است.

قزوین در سال 95 طی فصل بهار تولید شکر نداشت و محصولات دپو شده از قبل را فروخت اما در بهار سال جاری به علت دو کشت شدن 14,399 تن شکر تولید کرد که بالغ بر 400میلیارد ریال ارزش دارد و حجم تولید در فصول بعدی می تواند بیش ازین باشد به شکلی که مجموع تولید شکر سالانه از 60هزار تن عبور کند.

قند قزوین سال گذشته که دو کشت نبود 34,085 تن تولید شکر داشت لذا سال جاری شاهد افزایش تولید نسبت به سال گذشته خواهیم بود که البته در بودجه دیده شده است اما از همه مهمتر این است که در گزارش 3 ماهه ضریب تبدیل چغندر به شکر مشخص شود.

عموما عیار چغندری که در بهار برداشت می شود حدود 14درصد است در حالی که عیار چغندر برداشتی در پاییز بالای 16درصد است. اگر ضریب مصرف 3ماهه 7.5 باشد  باز هم حاشیه سود گزارش 3ماهه باید از بودجه بالاتر باشد.

انتظار تحلیلی این است که گزارش سه ماهه حاوی سود عملیاتی باشد در حالی که سال گذشته که قزوین 390ریال سود ساخت در گزارش سه ماهه زیان ساخته بود! (به دلیل حجم اندک فروش)

گزارش سه ماهه تصویر کاملا شفافی ارائه می دهد و تایید کننده تحلیل های قبلی می تواند باشد لذا گزارش بسیار مهمی است که البته همین آمار تولید و فروش تا حد زیادی مشت این سهم را باز کرده و عموما به این نتیجه رسیده اند که سودآوری واقعی قزوین در چه حدی خواهد بود.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی