آموزش تشریفات رسمی
تیتر روزنامه های مهم دنیا
چالش خبر
قیمت لحظه ای طلا و دلار
بورس اوراق بهادار
تحلیلی بر شرکت کابل البرز :: سهام بلاگ

سهام بلاگ

اطلاعات مفید بورسی

سهام بلاگ

اطلاعات مفید بورسی

سهام بلاگ

اطلاعات اقتصادی-بورسی-قوانین و مقررات مبادلات سهام-اخبار مهم از بزرگان علم اقتصاد دنیا و کار آفرینان برتر

طبقه بندی موضوعی

تحلیلی بر شرکت کابل البرز

کابل البرز

#بالبر


کابل البرز که برای سال جاری 25ریال سود پیشبینی کرده است. سال مالی شرکت منتهی به شهریور 1396 است که در سه ماهه منتهی به آذر ماه 35ریال زیان ساخته اما در 6 ماه منتهی به اسفند به سود 11 ریالی رسیده به عبارتی در زمستان 46 ریال سود به دست آورده است.

حال که گزارش تولید و فروش 9ماهه منتهی به خرداد ماه منتشر شده نشان می دهد که متوسط نرخ فروش کابل آلومینیومی 199میلیون ریال و کابل مسی 214میلیون ریال بوده است.

بالبر فرض کرده هر کیلومتر کابل مسی 206میلیون ریال و هر کیلومتر کابل آلومینیومی 222میلیون ریال به فروش برسد.

نرخ خرید مفتول مسی 180میلیون ریال فرض شده که واقعی آن 222میلیون ریال بوده است.

اگر فرض کنیم نرخ ها به همین شکل پیش برود، سود این شرکت در سال جاری از 100ریال عبور میکند. بسیار مهم است که گزارش 9 ماهه منتهی به خرداد ماه نشان بدهد که شرکت بیش از پیشبینی سود 25ریالی خود سود ساخته است.

به عبارت دیگر این شرکت در گزارش 9ماهه باید با تحقق 87دصد از فروش، کل سود خالص را به راحتی پوشش داده باشد و سود عملیاتی را با افزایش همراه کند.

اگر فرض کنیم همین نرخ های 3 ماه اخیر تکرار شونده باشند، سود سال مالی منتهی به شهریور 97 نمی تواند کمتر از 300 ریال باشد! لذا این تکرار شدن نرخ ها بسیار مهم است که گزارش فصل بهار نشان می دهد چنین رویدادی در حال وقوع است.

مختصری درباره شرکت کابل البرز:


شرکت کابل البرز معتبرترین و یکی از بزرگترین تولید کنندگان انواع کابل تا 132 کیلو ولت در ایران می باشد. کارخانه این شرکت در شهر صنعتی البرز (قزوین) و در زمینی به مساحت 120000 متر مربع احداث شده است و زیر بنای سالن تولید و انبار های سرپوشیده آن حدود 30000 متر مربع میباشد.و تمامی ماشین آلات آن از منابع معتبر اروپایی و آمریکایی تامین گردیده است. ظرفیت فعلی کارخانه سالیانه 16000 تن مس و 4000 تن آلومنیوم می باشد . شرکت کابل البرز علاوه بر دارا بودن گواهینامه های استاندارد ایران، گواهینامه های ISO 9001, 2000 از TUV را اخذو برای انواع کابل های فشار متوسط و فشار قوی ازشرکت CESI ایتالیا و KEMAهلند گواهینامه مرغوبیت کالا را هم دریافت نموده است. این شرکت همزمان با تولید کابل های فشار ضعیف ، قدرت ، کابل های فشار متوسط و قوی ، با توجه به نیاز پروژه های بزرگ نفتی . پتروشیمی و سایر پروژه ها به کابل های مخصوص ، به طراحی و تولید کابل های خاص نیز پرداخته است . امکانات فعلی تولیدی به نحوی است که امکان تولید انواع کابل برق تا 132 کیلو ولت به روش گاز ازت و همچنین انواع کابلهای مخابراتی، ابزار دقیق و کنترل به صورت کاملاً انعطاف پذیر در آن میسر می باشد. شرکت کابل لبرز علاوه بر دارا بودن گواهینامه های استاندارد ایران، گواهینامه ISO 9001و 2000 ، در حال اخذ گواهینامه ISO/IEC 17025/2005 می باشد. آزمایشگاههای مجهز شرکت توانایی انجام انواع تست های لازم جهت اطمینان از مرغوبیت محصولات تولیدی را دارا بوده  ...

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی