آموزش تشریفات رسمی
تیتر روزنامه های مهم دنیا
چالش خبر
قیمت لحظه ای طلا و دلار
بورس اوراق بهادار
نقدی بر تحرکات نماد خرینگ :: سهام بلاگ

سهام بلاگ

اطلاعات مفید بورسی

سهام بلاگ

اطلاعات مفید بورسی

سهام بلاگ

اطلاعات اقتصادی-بورسی-قوانین و مقررات مبادلات سهام-اخبار مهم از بزرگان علم اقتصاد دنیا و کار آفرینان برتر

طبقه بندی موضوعی

نقدی بر تحرکات نماد خرینگ


شرکت رینگسازی مشهد با سابقه ای افزون بر نیم  فرن ، تحت پوشش شرکت یاپکو با ارائه محصولات متنوع خود که در سه کارخانه رینگهای سواری ، رینگهای سنگین و رام زیر موتور تولید می شوند، تاکنون سهم بسزایی در صنعت خودرو سازی کشور ایفا نموده و در راستای حرکت به سوی بازارهای جهانی ، توسعه فعالیتها را بواسطه اصل تغییرسر لوحه امور قرار داده است .

این شرکت با در اختیار داشتن کارکنان مجرب در واحدهای مختلف ، علاوه بر تولید محصولات مختلف ، با داشتن دانش فنی طراحی رینگ ، در زمینه بهینه سازی ، طراحی ، بهبود کمی و کیفی محصول نیز فعالیت می نماید . وجود این پشتوانه مناسب ، شرکت رینگ سازی مشهد را به اخذ مدارک مختلفی مانند : ایزو TS ، گواهی ایمنی رینگ پژو 206 از شرکت PSA ، استاندارد ملی گواهی تعهد به تعالی کیفیت و همچنین عضویت در انجمن تحقیق و توسعه استان ، احراز عنوان واحد نمونه صنعتی استانی سال 86 و ارتقاء سیستمهای شرکت به جهت پاسخگو بودن به الزامات تعیین شده از سوی مشتریان و نشر هرچه بیشتر مکانیزاسیون در سطوح مختلف شرکت، نایل نموده است .

شرکت رینگسازی مشهد با توجه به سیاست کلی حفظ و توسعه سهم بازار داخلی و نیز افزایش صادرات و حضور در بازارهای جهانی ، پروژه رینگ فولادی که آخرین تکنولوژی تولید رینگ در جهان می باشد را با موفقیت به اجرا درآورده و در این راستا با قرار دادن این خط پیشرفته در چرخه تولید و آمیزه آن با تجربه تولید ، به عنوان یکی از بهترین تولید کنندگان رینگ در جهان ، برگ زرینی بر افتخارات میهن عزیزمان ایران، به ارمغان آورده است .
 


#خرینگ

17خرداد ماه، رینگ مشهد از زیر مجموعه های ایران خودرو اقدام به برگزاری مجمع سالانه نمود که با توجه به زیان خالص 106میلیارد ریالی در سال 95، هیچ سودی تقسیم نگردید.

بر اساس تراز 9 ماهه، میزان دارایی جاری 667میلیارد ریال است که 393میلیارد ریال آن موجودی کالا و 134میلیارد ریال دیگر، حساب دریافتنی است.

از مجموع 596میلیارد ریال بدهی جاری نیز، 313میلیارد ریال تسهیلات بانکی و 250میلیارد ریال حساب های پرداختنی است.

در سال مالی اخیر 3206میلیارد ریال فروش محقق شد که نسبت به سال 94 رشد 28درصد داشت. بهای تمام شده 3115میلیارد ریال بود که 24درصد رشد کرد لذا 91میلیارد ریال سود ناخالص عملیاتی کسب شد.

به دلیل آنکه 60میلیارد ریال هزینه عمومی اداری، 73میلیارد ریال سایر هزینه ها و 76میلیارد ریال هزینه مالی پرداخت شد، شرکت در نهایت به زیان خالص 106میلیارد ریالی رسید که با سرمایه اسمی 445میلیارد ریال برابر با 238ریال به ازای هر سهم است.

این شرکت دوره گردش کالای 44 روزه دارد و دفعات گردش موجودی در سال حدود 8 مرتبه است. با توجه به اینکه کل موجودی کالا از محل بدهی بانکی تامین شده برای رسیدن به نقطه سر به سر حداقل باید نسبت سود خالص عملیاتی به فروش 3درصد باشد.

همکنون در مقایسه با حجم فروش، هزینه عمومی اداری و بهره بانکی رقم مهمی نیست، مشکل از ساختار فروش و بهای تمام شده است.

رینگ های آهنی بر اساس وزن آنها معامله می شوند. در حالی شمش فولاد 1.4میلیون تومان قیمت دارد که محصول این شرکت در هر تن 1.39میلیون تومان قیمت دارد لذا در پروسه تولید رسیدن به سود بسیار مشکل است ضمن آنکه برای تولید رینگ از آلیاژهایی با قیمت 2.5میلیون تومان در هر تن استفاده می شود.

با این اوصاف باید گفت چون حداقل وزن یک رینگ 7.5کیلون است، هزینه مواد اولیه قطعا در هر رینگ کمتر از 105هزار تومان نخواهد بود اما سهامدار عمده چون مالکیت و مدیریت را در اختیار دارد، قیمت را به نوعی تعیین می کند که این شرکت در نقطه سر به سر باشد و در واقع سود را از شرکت فرعی به درون شرکت اصلی می برد و در این میان سهامداران خرد، عملا نادیده گرفته می شوند!

این امر در عموم شرکت های قطعات خودرویی در ایران دیده می شود لذا مادامی که نظام قیمت گذاری در دست سهامدار عمده باشد، وضعیت همین خواهد بود.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی