آموزش تشریفات رسمی
تیتر روزنامه های مهم دنیا
چالش خبر
قیمت لحظه ای طلا و دلار
بورس اوراق بهادار
تحلیل بنیادی بر سهم گروه صنعتی بارز #پکرمان :: سهام بلاگ

سهام بلاگ

اطلاعات مفید بورسی

سهام بلاگ

اطلاعات مفید بورسی

سهام بلاگ

اطلاعات اقتصادی-بورسی-قوانین و مقررات مبادلات سهام-اخبار مهم از بزرگان علم اقتصاد دنیا و کار آفرینان برتر

طبقه بندی موضوعی

تحلیل بنیادی بر سهم گروه صنعتی بارز #پکرمان

لاستیک بارز


از زمان تاسیس گروه صنعتی بارز در سال 1363 به عنوان اولین کارخانه‌ی تایرسازی کشور، به برکت علاقه و اشتیاق مصرف کنندگان، محصولات این شرکت یعنی تایر بارز در بازار تایر ایران وارد و به واسطه کیفیت بالای این تایرها و تکنولوژی های دریافت شده، رفته رفته به عنوان بهترین تایر ایرانی مطرح گردید.

#پکرمان

شرکت صنعتی بارز در روزهای اخیر مجمع سالانه را با تقسیم سود 500ریالی برای هر سهم برگزار کرد.

بارز 656 سود ساخت که 40درصد نسبت به سال 94 بالاتر بود. این شرکت برای سال 96 سود هر سهم را 525ریال پیشبینی کرده اما پس ازان تاریخ سود سال 95 را حدود 18درصد تعدیل مثبت داد.

در بودجه این شرکت فرض شده لاستیک بایاس و رادیال به ترتیب نرخ 112میلیون ریال و 134میلیون ریال در هر تن داشته باشند اما به استناد گزارش دو ماه نخست سال 96 نرخ فروش به ترتیب 97میلیون ریال و 125میلیون ریال است.

اگر میانگین وزرنی فرض کنیم، متوسط نرخ حدود 9درصد کمتر از بودجه بوده است. اما کائوچو طبیعی و مصنوعی در بازار داخل و خارج، حدود 10میلیون تومان در هر تن فرض شده که نرخ آن بین 30 تا 40 درصد کمتر از بودجه شرکت است.

لذا تداوم نرخ های فروش و نرخ های خرید، به شرط ثبات سایر متغیر ها، سود خالص را تا 30درصد رشد می دهد. تایید این مدعا تا حدی در گزارش 3 ماهه خواهد بود.

با توجه به اینکه از ماه مارچ قیمت جهانی کائوچو طبیعی افت کرد و پس ازان کائوچو مصنوعی کاهش داشت لذا می توان گفت بخش مهمی از کاهش قیمت ماده اولیه در ماه های بعدی دیده می شود.

باید توجه داشت که همبستگی قیمت کائوچو با نفت بسیار زیاد است در حالی که قیمت تایر در بازار داخلی توسط سازمان حمایت تعیین می شود و عمدتا کاهش نمی یابد لذا کاهش قیمت نفت به صورت غیر مستقیم برای تایر سازها خوب خواهد بود.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی