آموزش تشریفات رسمی
تیتر روزنامه های مهم دنیا
چالش خبر
قیمت لحظه ای طلا و دلار
بورس اوراق بهادار
تحلیل بنیادی سهام کاربراتور ایران #خکار :: سهام بلاگ

سهام بلاگ

اطلاعات مفید بورسی

سهام بلاگ

اطلاعات مفید بورسی

سهام بلاگ

اطلاعات اقتصادی-بورسی-قوانین و مقررات مبادلات سهام-اخبار مهم از بزرگان علم اقتصاد دنیا و کار آفرینان برتر

طبقه بندی موضوعی

تحلیل بنیادی سهام کاربراتور ایران #خکار

#خکار


شرکت ایرکا پارت صنعت (کاربراتور ایران) در تاریخ 09/12/1360 تأسیس و در سال 1375 در بورس اوراق بهادر تهران پذیرفته شد و به شرکت سهامی عام تبدیل گردید. شرکت ایرکا پارت پویا نماینده انحصاری فروش قطعات یدکی شرکت کاربراتور ایران در سال 1385 و با هدف توسعه فعالیت های تولیدی و بازرگانی شرکت کاربراتور ایران تاسیس گردید . این شرکت سهامی خاص بوده و صد در صد سهام آن متعلق به شرکت کاربراتور ایران می باشد.

شرکت کاربراتور ایران سال مالی منتهی اسفند ماه دارد. بر اساس ترازنامه 12 ماهه 40میلیارد تومان دارایی جاری، 15 میلیارد تومان بدهی جاری ثبت گردیده که 50درصد دارایی ها حساب دریافتنی است و در بخش بدهی های 6.7میلیارد تومان بدهی بانکی است.

سرمایه اسمی شرکت 44.7میلیارد تومان است و در پایان سال مالی 95 این شرکت 7.5میلیارد تومان سود انباشته( 165 ریال به ازای هر سهم ) دارد.

خکار در مالکیت اشخاص حقیقی است و در سال 94 و 95 به ترتیب 92 ریال و 115 ریال سود ساخته که البته پیشبینی سود 95 در گزارش های قبلی 184ریال بوده اما رشد محسوس بهای تمام شده منجر به کاهش سود شده است.

سود هر سهم برای سال 96 در سطح 128ریال پیشبینی شده است.

فرض شرکت این است که 45.7هزار اویل ماژول بفروشد با نرخ 205هزار تومان که گزارش واقعی نشان می دهد در 2 ماه نخست 3552 عدد با نرخ بودجه به فروش رسیده است. در اردیبهشت 2928 عدد فروخته شده است.

مجموعا در 2 ماه نخست 68هزار عدد محصول فروخته شده که معادل 9درصد از پیشبینی سال است البته فروردین ماه تقریبا فروش بسیار محدود است. به لحاظ نرخ فروش تمامی محصولات با 3 تا 17 درصد انحراف مثبت نسبت به بودجه به فروش رسیده اند اما اویل ماژون که با نرخ بودجه به فروش رسیده 47درصد سبد محصولات شرکت را ایجاد می کند.

به طور کلی نمی توان حکم داد که خکار می تواند سودآوری پیشبینی شده را محقق کند یا نه اما بواقع در مقایسه با مبلغ فروش سالانه، برخی هزینه های شرکت عدد نسبتا بالایی است لذا رشد محسوس سودآوری بعید به نظر می رسد.

قیمت سهم 1140 ریال - p.e سهم 8.9 واحد - حجم معاملات و نقدشوندگی مناسب.

نظرات  (۱)

بزودی به سمت 170 تومان حرکت میکنه
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی